Gå til innhold

det er et helvete hver dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter så med å få småtten på 6 mnd med å sove om dagen!! Blir bare hyling ut av det!!prøvd å legge han tidligere,senere,gå turer og ja...ikke no hjelper! Sover han ikke er det jo bare grining resten av dagen!!fra

8 til han legger seg kl 19. Spisinga går dårlig fordi han er så trøtt!Begynner faktisk å bli irritert på han nå!vært sånn siden han var født!har heller ikke familie i nærheten som jeg kan levere han litt hos.Bare ei nær venninne,men hun har jo en liten på 6 mnd selv så hun har nok å gjøre hun og.!!!ender med at vi gråter begge to.

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med hs om dette, kanskje du feks kan få prøve innsovningsmedisiner? Har en veninne som gir gutten sin det, er visst et stoff som naturlig finnes i kroppen som gies i en større dose.

Snakk med hs du, de er der for å hjelpe oss!

Skrevet

Min gutt sov også lite. Han er nå 1,5år og fra 1 årsalderen ble han en ny gutt. Fikk et skikkelig sovemønster helt plutselig.

Før den tid sov han gjerne ikke mer enn 30min på dagtid. Han ble født med soveproblemer:) Ingen i min familie hadde noengang opplevd en baby som sov så lite. Jeg prøvde alt!

Det gikk litt bedre når jeg begynte med strenge rutiner. Som f.eks måltider til bestemte tider. Noen ganger var han for trøtt til å spise. Da ventet vi helt til neste måltid. Noen ganger hjalp lange varme bad. På helsestasjonen sa de at jeg måtte la gutten ligge å gråte 10min før jeg tok ham opp. Noen ganger sovnet han av utmattelse, men dette skjedde ikke så ofte.

Husk at ingen barn er like. Noen barn har problemer med å sove. Og selv om vi mødre gjerne vil ha litt fred selv, må vi bare godta at barnet vårt ikke vil ha leggetid.

Skrevet

sovemedisiner på dagtid er vel kanskje ikke så lurt hehe???

fred og fred...kunne gjerne vært våken hele dagen han,hadde han ikke blitt så sur!!!Og hopper vi over et måltid kan vi jo ikke vente ennå 3-4 timer...da blir det jo nesten 8 timer uten mat da....Da blir det ihvertfall hyyyling.

Prøvd med rutiner også....

Skrevet

Vet noenlunde hvordan du har det.

Føler jeg stort sett prøver å få pjokken til å sove og slik går dagene...

Har jo ingenting med å få fred fra ungen å gjøre, handler om babyens behov og trivsel.

Her har vi funnet ut at babybjørn vippestol funker for å vippe han i søvn, men det tar gjerne en god stund før han får til å sovne. Unngår øyekontakt og fysisk kontakt når jeg vipper stolen. Han babler gjerne en del, samt kaver, men han har til nå ikke begynt å gråte av å ligge der. Når han har sovd i ca 20 min løfter jeg han opp og lurer han opp i sengen vår, gir litt pupp og er vi heldig så sover han gjerne i et par timer. Han er forøvrig 5 mnd, men stolen har vi brukt siden han var ca 2 mnd.

Uansett, føler med deg og ønsker deg lykke til. :-)

Skrevet

hmm leste ikke innlegget ditt skikkelig jeg... ikke akkurat sovemedisin, men dette skulle altså være et "stoff" som finnes naturlig i kroppen, "naturprodukt".

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du forsoeker aa gjoere det, men kan fortelle hvordan vi hadde det (som virket). Hun sov "etter klokka", opp kl 7 (mat) i seng igjen foer 9, mat og lur igjen foer 12, og en dupp til kl 15, natta kl 19 og mat foer leggetiden vaar kl 23. Cluet var aa legge henne foer hun var troett...

Kan anbefale "The Contented Little Baby book" av Gina Ford (kjoepes paa norli) den er veldig bra.

Skrevet

Ja. Gina Ford har mange bra tips. Er bare ikke enig i at de alltid skal sove i mørkt stille rom for hver hvil. Da lager man bare et handikapp til seg selv. Men kveld og nattestid er selvsagt best i mørkt stille rom.

Pass på at han ikke sover for lenge om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...