Trollemor og snuppa! Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Siden Karin Naphaug tar 250 kr for å snakke ti minutter på telefonen, prøver jeg meg heller her! Det er så mange som sier at barna bør kunne sove tolv timer i strekk når de nermer seg året. Og de fleste babyer jeg kjenner gjør det! Men ikke snuppa mi! Hun våkner sånn mellom fire og seks om morran.. Ikke uthvilt, (hun legger seg rundt åtte om kvelden), og hun roer seg ikke igjen før hun får melkeflaske. Jeg kunne vel egentlig tenke meg å kutte ut den morraflaska, men er ikke helt klar for at vi skal stå opp fire-fem om natta! Er lissom ikke sikker på om det er så lett med noen Ferber-metode når hun våkner tidlig på morgen.. Tenker at hun er sulten, og jo lengre hun ligger våken og gråter vil hun jo bli mer og mer sulten! Er litt tricky denne, og vet ikke helt hva jeg bør gjøre.. Proppe henne full med mat om dagen og holde henne mye våken på dagtid sånn at hun er kjempesliten til natta? Er jo ikke alltid det bir så veldig god søvn av det heller... Noen erfaringer?
Gayza Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Min erfaring er at søvn avler søvn så jeg tror ikke det er noen god løsning at hun er stuptrøtt nei. Prøv i første omgang å bytt ut melkeflaska med vann og se om hun roer seg med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå