ettbarnsmammaen Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Er det noen andre enn meg her inne som liker å lage mat og snakke om mat/krydder, som samler på kokebøker......kort sagt, har mat som hobby?
Ronja65 Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Hei igjen. Er veldig gla å spise god mat, med en go rødvin til. Ser også ofte i kokebøker. Men må inrømme at koke kunskapene mine er begrensede. Med travel hverdag med tre sultne store barn, som skal på trening. Så blir det ofte raske løsninger. Så idag spiste vi noe så spennende som fiskeboller:-)). Men blir gjerne med på matprat, for å lære mere:-))
Babyonboard ;-) Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 JAAAAA!!!! Visste ikke at du hadde sånne interesser...Men så har det vel blitt mest baby prat på treff... Hehe... Jeg elsker å lage mat, samler på kokebøker, sikler over kokebøker, koser meg med god mat... Er i det hele tatt VELDIG matinteressert ))
ettbarnsmammaen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2006 Kult!!! Trodde jeg var den eneste i den gruppen med den interessen, jeg. Aldri noen som har snakket mat der, tror jeg. Vi to har vel ikke snakket så mye med hverandre. Ville kanskje ha oppdaget det da. Vet forresten ikke noe om de andres interesser heller, for den saks skyld. For tiden har vi jo alle den samme hovedinteressen: BABY! Ikke så rart, for det blir jo ikke tid til så mye annet enn å ta seg av babyen og lese litt her inne. (Mest på ammedebatten for min del.) Baby er en kjempekoselig interesse det, men jeg merker av og til at det kunne vært fint med litt matprat også. Jeg er mest interesset i å lage asiatisk mat, men leser alt, også kakeoppskrifter. Bruker mye krydder i maten. Føler at å spise mat fra fjerne himmelstrøk er en måte å reise på. Før hadde jeg naturligvis en haug kokebøker ved siden av sengen. I det siste har det blitt lite lesing på sengen, så haugen er midlertidig forsvunnet. Hva er du mest interessert i? Har du mange kokebøker?
ettbarnsmammaen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2006 Det blir mest lesing her også, men jeg elsker å lage asiatisk mat. Etter fødselen har det vært lite tid. Mange år siden vi har spist fiskeboller o.l., men i løpet av disse sju månedene har det blitt både fiskeboller og fiskepinner. Det har til og med smakt meg! Skjønner godt at det blir lite tid til matlaging i hverdagen med mange barn, men i helgen er det vel mulig å ta for seg en ny oppskrift av og til? Hva med å sette hele familien i sving. (Kanskje lett for meg å si som bare har denne lille babyen.) Kanskje du har noen svenske spesialiteter å lære bort?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg kommer fra en matglad familie hvor alle både liker å lage og spise god mat, gjerne med gode viner til. Har ikke blitt mest kokkelering på meg siste året, men har heldigvis en sambo som elsker å lage mat:-) Er veldig glad i tapas, da jeg elsker å ta på maten og synes det er så mye godt at det er vanskelig å velge - tapas er perfekt da:-) kan smake litt av alt liksom:-) Kakebaking er overhode ikke min greie, men spiser gjerne ja:-) Hater virkelig at Cafe le Francais ikke finnes lengre.....sukk....de hadde mye snadder som smakte søtt:-) Har vel en 25-30 kokebøker av ymse slag.
ettbarnsmammaen Skrevet 24. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2006 Ser man det.....enda flere matglade mennesker. Ikke alle som har så mange som 25-30 kokebøker! Det betyr nok at du bor i et "mathus." Tapas er godt, men det er meze også. Der er det også mange småretter å kose seg med.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Ja gjett om vi koste oss med meze i Hellas i juni! Spiste verdens nydeligste fylte sopp der:-) Men synes nok likevel Tapas er litt mer smakfullt generelt. Grekerne er litt mer redd for å bruke krydder enn spanjolene. Nå ble jeg egentlig litt sulten jeg......må nok snoke litt rundt i skapene. Eller spise rester etter pizzaen som sambo lagde til middag....
Babyonboard ;-) Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Er helt med på Tapas ja Er glad i italiensk, asiatisk, og generelt MAT!!! Var i London for et par år siden, og tilbrakte myyye tid i matavd på Harvey Nichols og harrods... De andre løp i klesbutikker )) Skjønner at vi kanskje kan utvikle disse lunsjene våre litt... Kokebøker ja, i massevis!!! Telle kan jeg bare glemme, bor på to plasser for tida, vet dere....
LilleGumman Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Nå ble jeg utrolig sulten!!! Nettopp kommet hjem etter en hesblesende dag med farting hit og dit. Føler seg virkelig litt vel aktiv når ungene må fordeles på 3 forskjellige barnevakter... Og jeg er alt for dårlig til å huske å spise på slike dager. Burde vel derfor ikke akkurat påstå at matintr er så stor akkurat nå, men faktisk er jeg veeldig glad i mat, ja! Kommer fra en mor som kanskje hadde en vel stor hang til Toro og kompanserer nå med å synes det er veldig morsomt å lage mat, herunder kakebaking. Vel og merke når man har tid til det. Hverdagsmat på travle dager derimot er ikke særlig stas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå