3 blå Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg og x-en gikk fra hverandre for noen mnd siden, men har ikke blitt enige om samvær. Nå ser det endelig ut til at vi er kommet litt nærmere en avtale, som ser slik ut: Sønnen vår skal være hos pappa annenhver uke fra torsdag til søndag. 2 dager pr. mnd skal være fleksible dager, som kan settes sammen ved samvær i forbindelse med fridager, helligdager og lignende. Totalt i mnd vil det tilsvare 10 dager hos pappa. Hvor mye støtte vil jeg få? Jeg er student og lillegutt er 11 mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Hva slags støtte er du ute etter da? Bidrag? For det er jo det eneste som regulerers av hvor mye han har barnet egentlig. Og bidraget kan du jo beregne på trygdeetaten sine sider på nettet. Avhenger av både din og hans inntekt Dessuten går det på antall døgn, ikke dager Overgangsstønaden berøres kun om du har annen inntekt..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Hei Når det gjelder samværet og evt. støtte så er det slik at skal du motta annen støtte enn barnebidrag, må du ha minimum 60 % omsorg. For å finne helt riktig prosent av omsorg og samvær må dere også regne inn evt. feriedager. Og regn et gjennomsnitt over 2 år Slik samvær dere har uten ekstra ferie blir jo 33 %. "Normalferie" med samværsforelder enten jul eller påske (7 dager) og 2 uker på sommer. Der ha du 21 dager til pr. år. Da skulle dere ligge omtrent på 62%/38 %.
3 blå Skrevet 23. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2006 Jeg er ute etter all støtte jeg an få, ettersom jeg er student og ikke har jobb. Jeg har regnet på dager og prosenter, og kommet frem til at det blir 59%/41%... Ååh, dette er ikke lett! Men kan noen sende meg en link på hvor jeg finner en slik kalkulator?