Gå til innhold

Hjelp ang fødselspenger og permisjonstid og evt nr 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille blir ett år 22 mars, så min permisjon er vel over i februar (pappaen har tatt sin nå, så jeg får lenger på slutten). Jeg skal ikke begynne å jobbe igjen enda, syntes han er for liten til det, og barnehage får vi uansett ikke før tidligst august 2007.

Men hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid med nr 2 i vinter, når er det jeg må bli det for å kunne gå over i ny permisjon? Litt skummelt å bli stående uten inntekt, og man må vel ha jobbet minst 6 av de siste 10 mnd? Har tenkt og tenkt i hele dag, men finner ikke helt ut, den logiske tenkningen er ikke min sterkeste side....

Dessuten vil jeg bli sykemeldt hvis jeg blir gravid, vil automatisk få betegnelsen risikosvangerskap fordi vi har mistet ett barn etter fødsel. Men kan man gå rett fra permisjon til sykemelding til permisjon igjen? Før fødselspermisjonen nå måtte jeg over på rehabiliteringspenger fordi jeg hadde vært sykemeldt så lenge (ble det i mitt første svangerskap og har ikke jobbet siden fødselen i feb 2005).

Forvirret....Jepp....

Noen som kan hjelpe meg å tenke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan gå rett fra permosjon til sykemelding, da får du vel permisjonspengene som sykepenge grunnlag og så til permisjon igjen, med samme inntekt, men er ikke sikker! Lurer litt selv, for om jeg selv blir gravid snart så kunne jeg ikke jobbet pga uegnet arbeidsplass og fått sv.skaps penger som før permisjon.

Du må vel egentilig ikke bli så veldig fort gravid, bare så det er konstantert før permosjonen er over, om du uansett hadde blitt 100% sykemeldt fra start om du hadde vært i jobb.

tenker mye på det sjøl, håper noen kan bekrefte at det går ann å gå rett fra permisjon til sykepenger/sv.skapspenger og så til permisjon igjen.

Skrevet

Sjekk ut www.trygdeetaten.no eller ring trygdekontoret ditt, der får du (eller hvert fall skal få) svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...