Gå til innhold

Gutten min sover så lite på dagen/ kvelden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1 mnd sover bare litt på dagtid, kanskje 3 timer om jeg er heldig :) Dette kan vel ikke være normalt. Nå har han ikke sovet siden han våknet kl 1700, altså vært våken i snart 6 timer, han må jo være overtrøtt?? Sutrer mye når han er våken, virker heller ikke sulten, har fått mat flere ganger på disse 6 timene.. Føler meg så hjelpesløs når jeg ikke klarer å få han til å sove. Har en oppfatning av at babyer hadde behov for mye søvn jeg, men tydeligvis ikke min baby nei!! Sover kanskje tilsammen 9 timer på et døgn, og det er jo ikke så mye er d vel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

du sier ikke hvor gammel han er...

Jeg ble også overasket at min var 2 mnd og ville helst ikke sove på dagen, også skjønte jeg etterpå at han ville det men klarte ikke på egen hånd. Nå er han 6 mnd og sover 3 ganger per dag og hver gang sover han mellom 30 min og 1,5 t.

Men jeg er obs på når øynene hans ruller da er det klart at han må sove; så tar jeg han og legger til puppen hvis han må spise snart eller holder bare tett slik at han faller til ro. Det krever tid, men da får jeg minst 30 min alene. Hvis han er overtrøtt tar vi en biltur, da sover han sikkert.

Skrevet

min er også en mnd.. lurt på det samme.. den første uken sov hun hele tiden , men ikke nå... la henne til puppen hele tiden, siden hun sutret så fælt,,, sov bitte litt, så pån igjen...

har funnet ut at hun trenger litt sove hjelp på dagen... ( går fint til nattan) legger henne i vognen, og triller frem og tilbake heeeeeeelt til hun sovner,,,, litt rask trilling.... da sovner hun,,, kan la henne gråte litt først, så hun er litt sliten også...

noen ganger går det ti min så våkner hun igjen, da rugger jeg henne igjen, så kan hun sove i tretti min, så litt vugg, men så pluttselig kan hun sove to timer:=)

har funnet ut at hun er kjempe trøtt egentlig, men får ikke sovnet selv... blåser i at hun hjelpestil det, d problemet tar jeg siden evnt,,,

skal legges til at hun sover lenge på morran,,, jeg tar henne i min seng, og ammer, så kan ho sove ett par timer, og da kan jeg godt amme henne igjen, og hun sover videre,,, men d er jo okay å komme seg opp å da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...