Gå til innhold

spørsmål begrunn svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

her er noen spørsmål eller saker om du vil. som du skal svare på.

1, Tenk deg at ungen din skal være hjemme til et viss kl slett. Men han eller hun kommer ikke til den avtalte tiden. hvor lang tid hadde de da gått før du etter lyste han eller henne? jeg har ikke barn selv så jeg vet igrunnen ikke hvor lang tid det hadde gått, jeg tro eg hadde ring rund og lett selv først.

2, er en på 10 år for unge til å gå til byenAlene med venner på samme aldre eller yngre venner og søsken? her mener jeg det var mye med hvor moden 10 åringen og hvor mye evt små søsken de tar med seg er. Da jeg var 5 år reiste jeg og søsteren min som da var 10 ofte alene til byen og det var aldri noe probelm. selv hadde jeg aldri latt en 10 åring og ein på under 4 gått alene

Når er de gammle nok til å være alene hjemme i noen timer? Her har det også mye å si med hvor modne og selvstedige de er, men ikke under 6 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Barn glemmer fort tiden, så jeg ville ventet ca 1/2 time har han ennå ikke dukket opp så ville jeg ringt rundt og lett selv men samtidig ringt politiet så bilene de har ute kunne holde øynene oppe (de gjør det)

2. Ja, jeg syns barn på 10 år er for unge til å gå til byen alene med venner eller yngre søsken, nettopp fordi de er barn. En 10 åring har ikke ansvarsfølelse.

3. Når man er 10 år er man gammel nok til å være hjemme alene i noen timer. En 6 åring bør så abselutt ikke være hjemme alene, tenk om noe skjer...en 6 åring tenker ikke rasjonelt!

4. Hvorfor lurer du på dette?

Skrevet

1. Jeg hadde nok også ventet en halvtime.. men etter det ville jeg ringt der han/hun skulle være og forhørt meg. 10 årigen her får ikke gå noe sted uten at vi vet hvor han skal.

2. Nei, en 10 åring får ikke lov til å gå til byen alene. En 10 åring mangler impulskontroll, og kan lett bli avledet. Selv om min 10 åring hadde vært moden for alderen, så finnes det så mange maniacs der ute, at jeg ikke ville tillatt det. Han kunne kanskje dratt på kino med en kamerat, men da skulle en voksen kjørt dem dit, og stått og ventet når filmen var over.

En 10 åring bør ikke ha ansvar for andre enn seg selv lengre enn max 30 min. En 10 åring vil lett miste fokuset.

3.En moden og bevist ansvarlig 9 åring kan kanksje være hjemme en times tid på dagen/ettermiddagen. En 10 åring kan være hjemme alene et par timer, men jeg ville ikke vært happy med den løsningen, nei..

Det er derfor jeg mener at SFO-tilbudet bør dekke også 5. klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...