Gulljenten82 Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Håper at noen kan dele erfaringer og kanskje hjelpe meg med et par ting jeg lurer på? Min sønn er 2 1/2 år men en HVIRVELVIND! Han sliter meg ut totalt, suger all energi jeg måtte ha. Så til tider lurer jeg veldig på om han har tendenser til ADHD?! Har hørt at de ikke kan finne ut av dette før barnet er 4-5 år så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Han er veldig krevende til omgivelsene sine, voldsom og høylytt til tider, ganske hissig og sta, han slår og biter for å se andres reaksjon og så trøster han etterpå, han gjør også slike ting for å få oppmerksomhet. Noen barn leker han fint med og andre er han veldig slem mot, slår/dytter/sparker osv. Trøster riktignok etterpå men likevel det er skikkelig flaut og forferdelig når det skjer! Han blir helt gal hvis vi bare er inne, skal skje noe hele tiden. Veldig fryktløs, hopper ned fra ting, trapper, klatrer, virker som om han har høy smerteterskel og søker smerte noen ganger. +++ mye mer.. Men han er jo også en herlig skjønn god gutt med et hjerte av gull og et smil som kan smelte steiner! Han er bare så fryktelig frustrerende noen ganger og ignorerer alle mine regler/tilsnakk og har tilog med prøvd med timeout og (får vondt i hjertet av å si det) klaps på rumpen! Ingenting fungerer! Føler meg som en elendig mor, helt mislykket! Føler at det er min feil at han har blitt sånn men skjønner ikke hvorfor liksom. Er bare helt utslitt og oppgitt nå, vet ikke hvordan jeg skal ta fatt på morgendagen, føller at jeg ikke gjør noe bra fra eller til! Helt forferdelig og trist. Jeg vil jo bare at babyen min skal ha det bra! Jeg håper noen kan dele erfaringer med meg og/eller hjelpe meg med råd og tips! På forhånd tusen takk!
Gjest Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Hei og ja vi er flere. Min sønn er syv nå og det siste året har jeg jobbet inntens med grensesetting og selve det å fungere normalt i hverdagen. Min sønn skal først inn nå til utredning. Etter det jeg leser virker det som du gir etter ofte og da tar barna hele armen,det jeg har lært det siste året med min sønn er at sier du noe må man holde det. Som feks hvis min sønn skriker isteden for å snakke og jeg gir han beskje at hvis han ikke gir seg så får han ikke lov til å dra på besøk etter skolen. Også fortsetter min sønn uansett hvor tøft det er og uansett hvor mye grin det blir må jeg holde det. Det er mye jobb med noen barn men nå etter et år med jobbing så ser jeg resultater og det føles så godt.
mamma1980 Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 jeg skjønner deg fullstendig .har en sønn på 3 år som er likedan. kanskje noe av det ikke er heeelt likt men mye av dette stemmer fullstendig alt du har skrevet stemmer med min utrolig mye det er helt grusomt til tider. Vi har begynt med å gi han klistermerker for hver ting han gjør som er vårt mål. eks legge seg fint om kvelden, sove i sin egen seng, ikke gape inne på en stund +++ da får han det og etter eks 3 stk får han en liten pakke (10 til 50kr) men siden din er noe mindre er kanskje dette for tidlig. du kan prøve å se om det hjelper å si "om du er rolig nå en stund og leser sammen med mamma/pappa så skal vi bake kake,tegne, male ++ (det ungen liker) er dere mye ute eller mest inne ? er dere mest inne kan det være han trenger springe litt. er dere endel ute så er han utrolig aktiv og er bare sånn. min er aktiv uansett om vi har vært ute eller inne, og vi lurer også på om haner hyperaktiv elelr adhd eller noe. min kan være oppe fra 07 til 02 på natten han om han hadde kunnet enkelte ganger og det er helt uholdbart til tider men... om du vil og ønsker kan vi gjerne holde kontakten pr mail eeller noe om du vil ha noen som strever med det samme liksom. det bestemmer du selsagt selv .D har selv ingen jeg kjenner som strever slikt som meg så godt med støtte og forståelse fra noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå