Gå til innhold

NOEN SOM VET NOE OM DETTE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jer har en sønn på 2 1/2 år og tar allmenn påbygg som nettstudier. Overgansstønaden vil jo falle bort ved treårs alder men har hørt at denne kan bli utvidet dersom man studerer! Jeg er ganske stresset for jeg har ikke barnehageplass til småen og har ikke lyst å ha han hos dagmamma, har hørt så mange skrekkhistorier ang det. Om jeg da får plass til han og må ut i full jobb + studier og skal ta meg av gutten min får jeg jo nesten ikke sett han. Jeg er alene med han og han er ganske avhengig av meg og jeg av han ;) Jeg vet jo at det er bra for han å begynne i barnehage, jeg har søkt og om han får plass nær oss vil jeg selvfølgelig takke ja til den, men jeg vil være her for han og være opplagt når han kommer hjem. Kunne gjerne jobbet deltid vedsiden av studiene men det kan jeg jo ikke om hele stønaden faller bort. Er det noen som vet noe om dette/ har erfaringer ang dette så hadde jeg blitt utrolig glad for alle svar og tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare ringe trygdekontoret for å få svar på dette,men regelen er vel at du må være enten tilmeldt aetat som aktiv jobbsøker,eller være i jobb eller ta studier som er nødvendige for å kunne få jobb. En annen grunn kan vel også være at du ikke har barnehageplass,eller annent barnetilsyn,da er det jo naturlig at du ikke kan gå ut i jobb heller. Har du feks sykepleierutdanning,får du ikke overgangsstønad for å kunne ta videreutdanning,fordi du allerede har mulighet for å få jobb med den utdanningen du har. Jeg tok sykepleien selv når jeg var alene med min eldste sønn,han var vel 2,5år da. Jeg jobbet aldri ved siden av studiene,men gikk da også fulltid,og hadde ikke mulighet heller. Fikk full overgangsstønad,studielån og stipend,barnetrygd og barnebidrag,og bostøtte. Tror du må ha minimum en 50% studieplass for å fortsette å få det. Men ring trygdekontoret!

Skrevet

Tusen takk for svar, ble hvertfall litt klokere! Skal ta en tlf til trygdekontoret jeg..

:)

Skrevet

Du har rett på os i 3 år, ikke inntil barnet fyller 3, men i 3 hele år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...