Gå til innhold

Tips om ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil slutte å amme ungen på 16mnd, men han blir bare mer og mer interessert. Jeg har ikke hjerte eller ork til så veldig "tøff" avvenning... Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange ganger ammer du naa per dag? Har han begynt i barnehage naa?

Skrevet

Ammer om morgenen, når han kommer fra barnehagen (nettopp begynt) og så ved legging. Evnt flere ganger hvis vi er mer sammen.. Han koser seg veeldig... Prøver å avlede med annen mat/drikke, og det tar han, men så vil han ammes rett etter. Det "går nok over" av seg selv etterhvert, men av forskjellige grunner bør det skje snart.

Skrevet

Du bør droppe en av gangen. Trikset er å unngå situasjoner du før gav melk i. Dersom du pleier å ta ham opp om morgenen og så amme ham, foreslår jeg at pappaen tar ham opp en periode. Samme om kvelden. Evt må han avledes raskt, med leke eller noe slikt.

Så tar du det gradvis på den måten. Det er ikke lett å unngå skrik helt her altså...., men det kan også gå bedre enn du tror. Vi gjorde det da han var 14 mnd her og det gikk bedre enn forventet.

Skrevet

Det er jo ikke saa fryktelig mange ganger, og kan gjoeres iloepet av litt mer enn en uke. Du boer vite at det er vanlig at puppen blir mer etterspurt ved bhg start. Vi hadde hell med aa bytte puppen med melkeflaske, det var skuffende lett...

Skrevet

Her skal me også slutte å amme.

Eg ammer fire - fem ganger til dagen, jenta mi går ikke i barnehage.

Slutter for hun har gjort meg så utrolig sår for andre gang på en måned. Biter så eg har store sår og dei er vonde.

Apan`s råd virket kjempe greit. Og eg som hoppet over morgen ammingen for eg hadde så vondt i det hun tok brystet. Da sa eg til meg selv at i natt ammet me for siste gang. Snuppa mi er 17 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...