Gå til innhold

Utedress til vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en varm og behagelig utedress til vinterbruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt Reima-dresser i alle år, og er superfornøyde!!!!

Dressene er lette og behagelige. Synes en del andre dresser er veldig tunge, og da blir det jo også tyngre for barna å bevege seg. Dessuten er de vanntette, noe jeg synes er viktig. Blir jo så kald når man blir gående fuktig... Våre barn har alltid vært tørre og varme i Reima-dresser, så jeg kan trygt anbefale dem! Ulempen er at de er kostbare...

Skrevet

Etter å ha bruk "billigdresser" i 3 år, skal vi nå kjøpe Trolldressen.. Har hørt de er kjempefine. Koster 200 mer enn Reima, men foret er av ull og kan tas ut. Kjekt om høsten og våren..

Tror dressen koster rundt 1400,-..men i år håper vi han ikke vokser ut av dressen i løpet av året...slik at han kan bruke den til neste år...

(Xer fingrene)

Billigdressene til 5-600 kr var kjempefine de første månedene, men i februar var de håpløse. Lekkasjer og kalde...

Skrevet

Vi har også brukt sånne billigdresser. Opplever dem ofte som veldig tjukke og tunge. Etter at jeg begynte å jobbe i barnehage, ble jeg mer bevisst på hva jeg kledde gutten min i (han er 4), så i fjor kjøpte vi Trolldressen. Den er verdt de 1400 kronene og vel så det. Var litt skeptisk i starten for den virker så "tynn" i forhold til mange andre dresser. Ytterdressen er veldig slitesterk og fin, og ulldrakta inni er super. Kan brukes hver for seg også, hvis du trenger en overtreksdress til vår/høstbruk. Med ullundertøy under denne dressen kan du sende ungene ut uten å bekymre deg for kulda. 3 lag, og ull innerst vettu. Husk for all del ullsokker. Bomull er fy på vinterstid. Et lite minus til denne dressen er at den er litt vanskelig å ta på seg selv når ulldressen er festet til ytterdressen. Den henger ganske løst inni og krøller seg litt. Men hvis man tar på hver for seg er det null problem. Er også veldig glad i Reima, men føler at de er mer for de mindre barna.

Skrevet

Jeg har jobbet noen år i barnehage + at jeg har barn selv, så jeg vil tro jeg har en viss erfaring med yttertøy.

Desverre er det nok slik at dyreste dressene er de beste... De billige kan nok holde like tørre, ser at bl.a. billigdressene til Bogerud holder ganske tett. Men de er stive og ukonfortable og puster dårlig, så barna blir veldig svette og klamme i de. Samtidig vil jeg ikke si at de er ett dårlig alternativ for de som ikke kan se seg råd med å kjøpe en dress til over 1000kr.

Av de dyrere dressene ville jeg anbefalt Reima eller Mikkeline. Mikkeline har også utagbar ulldress slik som Troll, men er mye lettere i vekt og enklere for barna å kle på seg. Jeg (og flere av mine kolleger) synes Troll har fått ett ufortjent godt rykte. De er veldig tunge og "store" for barna å bevege seg i, de sitter dårlig rundt skoene da det fort setter seg snø, rusk o.l. i borrelåsen, og ikke minst er de veldig vanskelige selv for store barn å ta på seg selv. uten ullforet setter foten seg fort fast i nettingforet i dressen, og med ullforet så følger gjerne dette med foten ut av dressen. Ett annen minus er at de bruker lang tid på å tørke.

Aller helst ville jeg brukt uforet dress hele året. Det er mye bedre for barnet å bevege seg i. Har man ullundertøy, en myk bukse og genser, og godt hjemmestrikket ullgenser+bukse hoder det med uforet dress selv på de kaldeste dagene. er det oppunder -10 bruker jeg gjerne en ullpolo e.l. isteden for vanlig genser.

Det var noen tips fra en barnehagetante med erfaring:-)

Skrevet

Jeg synes Reima og Trolldressene er ekstremt dyre, og har derfor kjøpt dresser fra Helly Hansen eller Reflex. Men etter å ha fått tak i en Reima Polaris visnterdress til han på salg en vinter, har jeg nå kapitulert :) Han frøs aldri med den dressen! I år har jeg betalt 1549,- for den nye vinterdressen (str 116) fra Reima-tec. Fortsatt synes jeg det er styggdyrt for en dress, men jeg har innsett at den er best.

Vi valgte bort Troll sin dress da mange har fortalt at den er vanskelig for barna å kle på selv, og ikke minst fordi den har et for som er "flossete" på innsiden, sånn at den krøller seg mot klærne innenfor (spesielt hvis man har på ullklær under). Fordelen med Troll er at den har uttagbart for, sånn at den kan drukes høst, vinter og vår.

Reimas vintedress er varm, lett, myk, lett å bevege seg i, tørker fort og har glatt innside sånn at den ikke blir klumpete selv med ullklær under. Den er dyr, spesielt siden den er en ren vinterdress og vi må ha en annen til høst/vår. Men det er ikke til å komme bort fra at Reima er bra.

Vi kjøpte vår og vintervotter fra Reima i fjor. Fra å ha utallige par vanlige, billige votter/vanter og regnvotter trenger vi nå bare et par vår/høstvotter og et par vintervotter fra Reima. De er utrolig varme, gode å ha på, blir nesten aldri våte, tørker raskt og gir god bevegelighet. Vi kommer ikke til å kjøpe andre vottemerker :) Nå håper jeg at vi blir like fornøyde med dressen til vinteren.

Skrevet

Har en aktiv gutt på 3,5 år som er med på det meste høyt og lavt.. Med det mener jeg at dressen får være med på en del.. Første året i barnehage kjøpte jeg Helly Hansen dress. Den kostet ca 1000,- og var en veldig bra dress men innerdress som kunne tas ut før og etter den kaldeste tiden. Sist vinter kjøpte jeg en Leketøy - Stormberg dress - koster ca 600,- tror jeg. Det merket har jeg vært superfornøyd med - har både regntøy og fleecetøy i tillegg til dressen. Forholdsvis billig men til god kvalitet - så jeg kommer til å fortsette å kjøpe det!!

Skrevet

I fjor kjøpte jeg en dress på Sparkjøp til 299 og den var kjempebra! Den er en helårsdress med for som kan tas ut og den har holdt ser fin selv etter at en vilter 4 åring har brukt den masse! (han går i naturbarnehage) Den var heldigvis fortsatt stor nok til han så da kjøper jeg en todelt dress i tillegg sånn at han har et ekstra skift, pluss at jakken kan benyttes med vanlig bukse, og at buksen kan benyttes til regnjakken f.esk.. Inså i fjor at han trenger to skift av både regndress og dress når han er så mye ute som han er..

Skrevet

Dette med hvilken dress en bør velge varierer med hvor en bor i landet. Hvis en har tørre vintrer med masse snø ( som er tørr) i forhold til om en bor et sted der det kommer regn og sludd fra himmelen hele vinteren.

Bor på et sted med "pissevær" hele vinteren, men er nesten hver helg , og ferier på hytta, der det er skikkelig vinter....og faktisk så er det viktigere med skikkelig god vanntett og vindtett dress hjemme i møkkaværet enn det er på hytta, selv om det er mye kaldere der hytta er. Og dette er rett og slett fordi billigdressene holder varmt og tett hvis det er tørt eller litt vått (snø), men ikke i slaps og regn ,da blir barna våte og kalde. Dette vet jeg fordi jeg alltid har en dyr dress og en billig dress i reserve..og har prøvd begge i allslags vær. Billigdressene holder gjerne tett når de er helt nye og nesten ikke vasket, men etterhvert er de ikke gode i vått vær.

Skrevet

Har tenkt å prøve en uforet dress fra Reflex iår.Koster 500 kr,noe som jeg syns er en helt grei pris.tidligere har jeg hatt dresser fra Cubus og H&M som jeg har vært fornøyd med.Siste årene har vi brukt dresser fra Wenaas til (ca 900 kr) fordi vi har fått dem billig gjennom arbeid til 250 kr pr stk.Disse dressene holdt dem varme,men langt fra tørre.I fjor sa jeg at jeg aldri skulle ha disse igjen.

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste Troll-dressene. De er vann og vindtett, med en avtagbar ulldress inni. Dressen kan brukes hele året når det er behov, og de kan vaskes om og om igjen uten å bli stygge. Ulldressen er også fin til å ha under regntøy, hvis du en dag av en eller annen grunn ikke kunne bruke dressen.

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, og jeg er mest fornøyd med de dyre dressene! Men jeg tenker, er det så dyrt? Hvis man deler det en dress koster på hvor mange måneder den er i bruk....så blir ikke kostnaden høy likevel??

Jeg forstår at det ikke er alle som har råd til en dress til 1500,-, men man kan kjøpe disse dressene på salg både på våren og i aug.

Jeg kjøpte dressen til vår jente, 5 1/2, forrige uke, den kosta 700,- og er fin

og rosa, akkurat slik hun vil ha...(Troll)

Troll er bra for de som er over 3, mens Reima-tec for de mindre barna!

Vel, det er nå min mening!

Men det aller viktigste er at det er alltid er strikker på bena, slik at snø og regn ikke kommer oppover buksa, strømpebukse, stilongsen osv.

• 4 uker senere...
Skrevet

På Babyshop kjøpte jeg Trolldressen til tassen. Søk på nettet, jeg tror det er et sted det kan bestilles fra på nettet.

Skrevet

Har prøvd Helly Hansen og Reima, - men må si meg mest fornøyd med Reimadressen.

Reima-tec vel og merke. Har vurdert Troll dressen også, - men synes at disse kanskje blir litt tung og klumpete til de minste barne. Ikke noe problem nå de blir litt større. Heldigvis kan vi bruke Reima-dressen fra i fjor også i år, - så nå ser det ut til at den blir utslitt, heldigvis. Da er det liksom verdt pengene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...