Gå til innhold

Svigermor på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor som jeg aldri har møtt vil gjerne komme på besøk for å hilse på meg og sitt barnebarn. Dette er jo utrolig koselig og jeg føler meg beæret over at hun vil bruke så mye penger på en tur hit. Problemet er at hun vil komme i november og jeg har eksamen. Jeg skal levere to store oppgaver og jeg vet at ukene før fristen (27. novmber) vil være veldig stressende og jeg ønsker ikke å bli distrahert. Da jeg tok opp dette med kjæresten min ble han litt sur og mente at jeg alltid vil være velkommen til hans familie. Han sa også at moren hans sikkert ikke vil forstyrre. Jeg prøvde å forklare at hun må bo på stua og det er der jeg må sitte og jobbe. Jeg vil jo også ha tid til å bli kjent med svigermor og være en god vert. Hva syns dere jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å fokusere det sånn at du helst vil ha besøk når du er ferdig med eksamen sånn at dere kan gjøre ting sammen? At du ønsker at hun kommer når du har fri så hun feks kan lære deg å lage litt mat fra hennes hjemland, ta henne med på spennende ting osv? Jeg skjønner godt at du ikke vil ha besøk rett før eksamen, men du kan jo prøve å fortelle at begge parter vil få mer ut av besøket hvis det skjer på annet tidspunkt.

Lykke til!

Skrevet

HI:

Det var igrunn sånn jeg la det fram for min kjære (håper jeg). Hun har sagt hun kommer og utsatt besøket ett par ganger, men hun ringte meg i går og jeg føler dette er mer konkret. Først sa hun at hun ville komme i desmeber, noe som hadde vært perfekt, men dette gikk vist ikke med jobben hennes. Uansett, hvis dette er eneste tispunkt hun kan komme så tar jeg henne selvfølgelig imot. Gullegull har bursdag i slutten av november og det hadde vært fint å dele med farmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...