Hame ble født Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 _Lar dere baby`n gråte?evn. hvor lenge?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Til nå, (poden er 5 mnd ) har vi bysset han i søvn ved å gynge med han i armene på sengekanten..nå begynner han å bli tung, og vi trenger litt kveld for oss selv.. Regner med han kommer til å skrike som en gris, så starter nok med å gå inn etter 2-3 min...putte inn smokken og stryke litt over håret..for så å gå ut igjen...regner med det vil ta sin tid, og dager.. fikk beskjed på hs at hva enn nå gjør, så ta ikke opp babyen..før eller siden vil han sovne... Høres veldig lett ut når jeg skriver det sånn..men blir nok mange tårer på meg også,,,,
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Hun blir ofte litt sutrete om kvelden, men er som regel lett å legge. De gangene hun gråter skikkelig er det ofte pga magevondt, sult eller ubehag i forb. med tenner.
Ranveig R Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Ja, han sutrar/skrik som regel litt før han sovnar. Ein av oss sit ved senga hans og stryk han over håret, så sovnar han som regel i løpet av få minutt. Vi lar han ikkje ligge og grine aleine. Han er 11 mnd.
*ulvemor* Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Nei, hun gråt fra seg de tre første mnd hun, da gråt hun hele tida og sov oppå mamma Nå sovner hun uten et knyst, både på dagtid og kveld. Kan sutre litt ja, men gråter aldri!
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Jepps, her gråtes det litt. Gutten vår er seks uker og gråter KUN ved nattelegging - meget merkelig.. Enten pappa'n eller jeg sitter ved sengekanten hans og stryker han på hodet eller magen. Iflg helsesøster er dette helt greit, da han føler seg trygg på at det er noen der. Grunnen til at han gråter er at han er misfornøyd og det er jo ikke like ille. Lar han holde på fem minutters tid før vi tar han opp og roer han ned før vi legger han igjen. Sovner som regel på andre "runde". Vi lar han altså ikke ligge alene og gråte i det hele tatt, men han er jo så liten. Helsesøster sa at etterhvert som han blir eldre, så kan vi heller la han gråte litt for seg selv og heller gå inn etter noen minutter.
-Bobsi Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Hun er 8 mnd og skriker litt før hun sovner. Hun gråter ikke sånn at hun er lei seg, men skriker og hyler "sinna-hyl". Jeg sitter ved siden av sengen så lenge jeg må, tar henne ikke opp, men holder henne gjerne i hånden. Stort sett er det 10-15 min, av og til opp mot 30min.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Jaaaaaaaaaaa, det gjor han. Det begynte for ca en mnd siden, vet ikke hvorfor fordi han sover enten ved puppen eller i armene våre og vi har ikke prøvd å endre på dette. Så han viser at han vil ikke sove men han er så trøtt.... Til tross for at jeg kunne tenke meg å gjøre mange andre ting, prioriterer jeg å være med han. Synnes det er så koselig å se på når han begynner å slappe av i armene mine og hører pusten hans rolig. Jeg ville ikke gi disse øyeblikk for ingenting. Han er 6 mnd. og jeg vil fortsette sånn og bryr meg ikke om å lære han å sove alene. Han vil få nok av meg en dag:-( så hvorfor skal jeg forhaste meg
gutt060606&jente010110 Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 som regel ikke=) pleie å legge han i vogga,kose litt m han nedi der,snakke masse og han smile som ei sol, gir han tutten og går ut...enten sovne han me en gang, eller så bare litte han der og ser i taket før han sovner=) men har sine perioder han og...da lar eg han bare ligge, går inn etter et par min og gir han tutten, og går ut igjen...gir seg som regel etter et par ganger=) hade skrikeperiodene di første ukene me...hadde snudd døgnet på hode,så skrek hele natta, og sov hele dagen...
~Endorfina~ Skrevet 22. august 2006 #10 Skrevet 22. august 2006 Uten unntak! Nå er hun bare 9 uker da, men må alltid bruke en halvtime/time med å dytte smokken inn før hun til slutt sovner. Litt slitsomt, ja...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 22. august 2006 #12 Skrevet 22. august 2006 Han har begynt med å gråte litt nå, vet ikke om han har skjønt at da kommer mamma og kanskje tar meg opp. Noen ganger er han sulten, men da gir han seg ikke å gråte. Jeg pleier å legge han til fast tid, mellom 18.30 og 19(kommer ann på når han våknet etter ettermiddagsluren), da er han trøtt. Da sutrer han litt, jeg gir han smokken, om han da ikke sovner, men fortsetter å gråte, lar jeg han gråte 1min ca, gir smokken og legger over dyna og ser, om han ikke gir seg etter 3-4 ganger, da har det gått ca 5min, så tar jeg han opp for melk. Da sovner han etter han har spist. Om han er overtrøtt er det litt vanskeligere, derfor passer jeg på å legge han til riktig tid, så han ikke blir det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå