Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Niklas vil bare sove på magen, sover veldig godt da! Legger jeg han på rygg/el på siden blir han veldig urolig. Hva bør jeg gjøre ? Noen andre med erfaringer?
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Vår gutt har sovnet på magen noen ganger og så har jeg snudd han over på ryggen etterhvert. Jeg syns også det er ekkelt å la han sove på magen, så jeg sitter inne hos han tiljeg snur han (mulig jeg er litt hysterisk men...) De gangene han vil sovne på magen og ikke på ryggen har han gjerne litt vondt i magen, kan det være det som plager Niklas? Jeg har også hørt at dersm babyn greier å snu seg selv på magen og gjør det iløpet av natta så skal han bare få ligge slik.
padda+rompetroll Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 HS svarte meg at om de snur seg selv på magen kan de bare sove slik.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Niklas er bare 1 mnd , så han greier ikke å snu seg selv. Jeg la han selv på magen for å se om han roet seg da, han sovnet da med en gang. Dette har hendt flere ganger. Jeg synst selv det er mye bedre å ligge på magen, så jeg skjønner han godt
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Med all forskning på at babyer er mer utsatt for krybbedød ved å sove på magen, ville ikke jeg tatt den sjansen ihvertfall.. . Sikkert ikke svaret du ville ha, men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Ja jeg er klar over det, og har også den samme meningen som du. Men han sover så sjeldent, at når han tilslutt sovner på magen så er det litt godt at han sover Men jeg må vel finne en annen måte å få han til å sove på
nasse nøffen Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 min sover masse på magen,,,, på dagen stort sett... men hadde det vært sånn at hun sov dårlig om natten for at hun helst ville ligge på magen hadde jeg ikke tvilet.,,,, søvn er hellig... jeg har min i foreldresengen, d anbefales ikke akkurat d heller,,,, tenk på alle de som røyker under svangerskapet... da tenker de ikke på farene m krybbedød... nå må du / dere ikke tro at jeg ikke tar krybbedødforeningens forskning seriøst , for d gjør jeg absolutt... og d er sikkert masse i d de sier,,' meeen, for åtte år siden, sist jeg fikk barn, skulle de ligge på siden, broren min er nitten, og han skulle ligge på magen, og jeg som er 30 skulle den gang ligge på ryggen... sååå, joda, d forandrer seg d der,,,,' tror d var mye annet du kunne gjort som var værre, røyke inne feks,,,
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Lillegutten min var akkurat slik som gutten din, ville bare sove på magen:) Han sov veldig godt, og jeg kom frem til at så lenge jeg var i nærheten, så fikk han gjøre det. Sov mye lengre når han fikkk ligge på magen! Dette gjaldt jo såklart ikke om natten og i vognen:) Nå er han 3 mnd og nå vil han ikke ligge på magen mer, så du skal se at det vil forandre seg. La han ligge på magen du, tydelig at han liker det. Og så lenge du er i nærheten, så ser jeg ikke faren ved det! Klem
Maia mor til 4 Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 Dattern min sov på magen fra hun 5-6 uker. Hun roet seg og sov kun i mageleie pga magesmerter. MEN hun løftet hodet godt over underlaget og holdt det lenge oppe og var veldig sterk slik sett.
Gjest Skrevet 22. august 2006 #10 Skrevet 22. august 2006 Min eldste (17 mnd.) sov på magen fra den dagen vi kom hjem. Han som din fikk ikke til å sove på ryggen og var veldig urolig. Vi la ham over på magen, og vips så sovnet han med en gang. Den dag i dag så sover han alltid på magen. Jeg fant ut at jeg ikke kunne gå og bekymre meg over krybbedød og andre ting som kunne og kan skje med ungene, for da får jeg ikke et minutt med søvn.
fru <3 Skrevet 22. august 2006 #11 Skrevet 22. august 2006 Har det akkurat likt som dere, lillebror ( 16 uker) sover aller best på magen.. Akkurat nå sover han søtt i senga si, på magen, pappaen har lagt seg også, men jeg må nok se til han snart. Er ikke lett dette, kan sove i timesvis på magen men ikke på ryggen. På dagen lar jeg han sove på magen, da ser jeg han hele tiden, men i stad da ville han ikke ligge i senga si uten at vi la han på magen, sukk. Han er en stor og sterk gutt som løfter hodet høyt opp og snur seg lett til andre siden. Men det føles uansett ikke komfortabelt å la han ligge slik....
Diadora Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 Vi har nett det samme problemet er! Våre nekter og såve så lenge de ligger på ryggen. Har prøvd det meste nå! Lar de bare såve på magen vi men har ikke våget det uten at vi ser etter dem. Så faren sitter oppe første delen av natten og jeg andre delen. Blir minimalt med søvn på oss her i huset. Skal på kontroll i dag så jeg håper vi får noen gode tips av helsesøsteren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå