april 06;) + mai 09* Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Egentlig bare et apropo, men er så lei av å lese/høre feilinformasjon ang E.coli rundt omkring.. alla i linken om vaskeklutene her hvor det står at spedbarnet har E.coli i tarmen, og med referanse til "E.coli-utbruddet" i vår. Vel, ja, E.coli er en av de viktigste tarmbakteriene våre, men flaks for oss: de aller aller fleste er harmløse! Det finnes over 700 forskjellige varianter (serotyper), hvorav kun noen få er sykdomsfremkallende. Og igjen av de som er sykdomsfremkallende, finnes det kun ytterst få som faktisk er skikkelig farlige. For eksempel: Hovedreservoaret for 0157:H7, som er den varianten som kan gi nyresvikt, er tarmen hos storfe, og smitteveien er oftest via mat. Ergo vil ikke tarmen til et spedbarn være en mulig smittekilde for denne bakterietypen. Heller ikke trenger en få panikk hver gang E.coli nevnes i nyhetene etc, media har gjort en svært dårlig jobb på å presentere informasjon om E.coli på en fornuftig måte. Om det påvises E.coli i drikkevann feks, trenger dette absolutt ikke bety at en kommer til å løpe fare for å bli syk, og skulle en bli syk er sannsynligheten aller størst for at en får forbigående diare. Sånn, måtte bare få dette på plass. Mente å være informativ og ikke pirkete nå
bollemie Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Et informativt innlegg.....Forresten ser at du fikk en gutt 1 dag etter at min gutt Sindre ble født......
april 06;) + mai 09* Skrevet 22. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2006 mie2: så koselig da! Jeg satset på å få småtten her ut den 10. jeg og, for riene begynte kvelden den 9. Men det tok tid gitt, så han får bursdag den 11. i stedenfor..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hehe....Så rart. Da hadde vi rier omtrent på samme tid. Min gutt ble født kl 23.28 en 10.04.06. Da jeg hadde pressrier lå jeg å lurte på om det kom til å bli 10.04 eller 11.04
bollemie Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 ikkemeningen å være anonym altså....Kom tilfeldigvis i knappen
*ale* Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Flott med sånne innlegg.. Fikk høre for en tid tilbake her inne at lillemann kunne faktisk få legionærsyka av å drikke kaldt vann fra springen. Så her trengs all den opplysende virksomhet man kan iverksette... Salmonella og E coli kunne han faktisk også pådra seg...
april 06;) + mai 09* Skrevet 22. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2006 Da er det 12 timer mellom når de ble født, han her kom 12.15 den 11. Forresten, i tillfelle du har nicket ditt som navn; konstaterte ovenfor sambo i går at jeg vil at hvis vi får ei jente en gang har jeg lyst hun skal hete Mie; det er et nydelig navn;-D
april 06;) + mai 09* Skrevet 22. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2006 ale: hehe, festelig den da siden legionella bakterien trenger høy temperatur for å vokse;) kjipt med feilinformasjon om slikt, blir vanskelig å sile ut hva som er riktig og ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå