Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Spør og spør jeg...hihi... Men nå skal jeg akkurat lage mange posjoner middags mat til lillegutt. Hvor lenge koker dere kjøtt? Jeg skal ha kyllingfilet i. Deler dere de i biter før dere koker det? Hvor lenge koker dere grønnsaker som gullrot og tomat? Hva med sqash? skal det også kokes? Blir veldig glad for svar=)
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 kyllingfilet deler eg i mindre bitar og kokar i ca 10 minutt, det kokar ganske raskt. Sjekk om det er gjennomkokt, då skal der ikkje vere noka rosa kjerne i biten. Svinekjøt kokar også raskt, men oksekjøt bør koke i ein halvtime, sjølv i småbitar. Gulrot, sjølv i småbitar, treng ganske lang koketid, ca 10-15 minutt. Squash og tomat har eg aldri brukt, men det hadde eg ikkje gidda å koke, det er jo heilt mjukt. Eller kanskje nokre minutt på squashen, då. Eg kokar alltid ein masse poteter, det mettar og smakar godt, og det kokar fort. Ta vare på kokevatnet frå grønsakene, der er massevis av vitaminar, og det gjer det lettare å mose maten til passe konsistens. Lukke til!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 stavmiksar ved store mengder. til ein enkelt porsjon går det greitt med potetmosaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå