Gjest Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid snart....så må jeg planlegge litt så jeg ikke faller mellom 2 stoler... Jeg begynner på utdanning etter jul og går da et semester- som er 5 mnd-for å få få fødselsstipend må jeg ha gått 6 mnd... si at jeg har termin i juni,juli eller august......har jeg da rett på fødselstipend eller må jeg ha gått på skolen i 6mnd....??.......... Altså er spørsmålet..teller sommerferien inn i disse 6mnd? Håper noen kan hjelpe meg her.......
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Hvis du melder deg opp til studie (fulltid) til høsten 2007 (det må du jo uansett for å få fødselsstipend) og har studert fulltid våren 2007 regnes sommerferien med blant de 6mnd du må ha vært i utdanning før fødsel
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 må passe på at babyen ikke har termin før skolestart i august! Lånekassen gjør unntak ved prematur fødsel. Se ellers her http://www.lanekassen.no/templates/forskriftsdel____10704.aspx les også merknadene
*Ronja85* Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Ja, du har rett til fødselsstipend hvis du er meldt opp til eksamen høstterminen, da gjelder også sommerferien som "seks måneder før fødsel".
tina 79:) Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Er det et langtidsstudie som skal gå over flere år, er sommerferien med i de 6 månedene. Hvis det bare er et halvtårsstudie, må du melde deg opp til et 100% studie til høsten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå