Gå til innhold

begynner å bli tungt å jobbe 100% er i uke 28+0

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann

jeg begynner å føle det er tungt å jobbe 100%

noen flere som er litt sykelmeldt?

jeg er innmari sliten når jeg kommer hjem fra jobben i bhg.

har vært en del plaget med halsbrann og kvalme

er generellt trøtt og sliten

kontroll på torsdag og jordmor spør meg alltid hvordan det er å gå i jobb

jeg lurer på å sykemelde meg en eller to dager i uken

noen som har synspunkt på dette?

håper på mange svar fra dere som er omtrent like langt på vei som meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er sykmeldt 20% og syns det er veldig godt. Er plaget med bekkenløsning også, men syns egentlig det er mest godt fordi jeg er så sliten og trøtt hele tiden. Har vært plaget med oppkst og kvalme 4 mnd ut i svangerskapet og var sengeliggende pga dette og har derfor ikke tatt meg skikkelig oppigjen heller sånn form-messig. Mister ganske mye muskler, kondis osv osv av å holde senga i flere mnd, i tillegg blir man generelt mere sliten og trøtt i et svangerskap(ihvertfall noen) Jeg kommer til å sykmelde meg mere tror jeg om et par uker. Legen min har maset nå i en mnd om at hun vil sykmelde meg 50% å nå kjenner jeg at en arbeidsdag på 4 timer faktisk snart er nok om man skal ha igjen litt energi til å spise middag og være koselig mot mannen min når han kommer hjem. Tross alt andre ting som skal gjøres enn jobb også når man har hus, mann, hund og hest. Regner med du har ting du vil gjøre ellers du også. Ikke slit deg ut, si det som det er. Ingen skam det, selv om det kan føles slik.

Skrevet

Det er ikke en normaltilstand å være gravid, og det kan derfor heller ikke forventes at en da fungerer som en gjør når en ikke er gravid.

Det er tungt og det skjer mange fysiologiske endringer som økt blodvolum, bekkenløsning, tretthet osv

Så lytt til kroppen, jeg hadde aldri orket å gå 100% stilling da jeg var 28 uker gravid, men nå sleit jeg også med lavt jernlager og var utslitt pga det også.

Du skal ikke ha noen som helst dårlig samvittighet eller skruppler med å sykemelde deg ned til f.eks 50% stilling. Du jobber etter minmening mer enn 100% nå, i og med at du er gravid, noe som faktisk kan væreen jobb i seg selv.

Husk at du skal være opplagt til fødselen og i tiden etterpå.

Det er ingen som takker deg om du sliter deg ut.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i 50 % i uke 28 for så å bli sykemeldt i 100% i uke 30. Er nå 34 uker på vei og fremdeles sykemeldt. Regner med å være det fram til perm.

Jeg var kjempesliten, sov dårlig og hadde store problemer med å komme meg opp og på jobb. Masse vann i kroppen og mye svimmel. Og når jeg først var på jobb kan jeg vel ikke si at jeg gjorde den helt store innsatsen. Hadde rett og slett ingen energi, måtte bare legge meg når jeg kom hjem. Jobber i helsevesenet.

Legen sykemeldte meg uten noe rundtomsnakk og det er jeg glad for.

Syns du skal kjenne godt etter hva du orker, og ikke presse deg til mer enn nødvendig. Kan si hva man vil om at graviditet ikke er en sykdom, men det er en stor belastning for kroppen, og så har man jo det lille knøttet å tenke på. Det er ikke bra for den lille at mor overanstrenger seg. Sykemeld deg du, så du får slappet av og hentet deg inn litt. For det blir bare tyngre utover.

Skrevet

Jeg er snart 30 uker og jobber 100%

Hittil har det gått greit, men nå begynner jeg også å kjenne det... Ryggsmerter, lavt blodtrykk (svimmel) og lite jern... masse kynnere... Skal på kontroll i morgen, og lurer på om det er best å spørre om 50%. Ble fullt sykmeldt fra uke 32 sist, på grunn av dårlig søvn, mye kynnere, sliten og slapp.

Har veldig lyst til å jobbe mest mulig, og lengst mulig fram mot permisjonen. Derfor tror jeg det blir bedre å jobbe litt mindre helt fram til permisjonen, enn å prøve 100% og ende opp i full sykmelding siste ukene. Det er så kjedelig...

Lytt til kroppen, lille huleboer:)

Skrevet

Etter hvert som magen vokser og man blir tyngre, spiller det ganske stor rolle at man har en jobb der det er mulig å ta litt hensyn til seg selv. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig i barnehage! Om de andre voksne kanskje tar litt hensyn, så gjør jo ikke barna det (det gjør ihvertfall ikke min egen toåring, som krever å bli båret opp trappa hver bidige dag og setter seg oppå magen min...)

Hvis det er mulig i forhold til jobben, kunne det jo være en god idé å være såpass sykmeldt at du kan gå fra jobb tidligere hver dag. Men det er kanskje litt enklere å skaffe vikar til hele dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...