Gå til innhold

SF-mål!! Vær så snill å se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et SF mål på 40, er nå i uke 40, dvs har termin nå til helga. Har noen av dere hatt det på deres barn, og hvor store ble de? Har normalt med fostervann også, så det finnes vel ingen bortforklaringer, han er nok stor.... men hvor stor?!

Har hatt et skikkelig anfall fødselsangst i dag. Skal til ul og sjekk om 2 dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, jeg har lest nicket ditt som ”Snart-skjendet” helt til nå. Nå ser jeg at det skal være ”Snart-skjer-det”. Snakk om å være treig i oppfattelsen…hehe!

Skrevet

HAHA..kremt, dårlig spøk:)

Skrevet

Hei !

Mitt SF mål er 37,5 og er i uke 37. Jordmor har sendt meg på UL til torsdag for å sjekke vekt på babyen (trangt bekken). Hun sa at muligens blir dette ett barn på 4000-4500 g. Men dette er bare vill gjetting tror jeg...kan være mye fostervann som er årsaken her. Eller....

En annen ting kan være hvordan vi bærer babyen i magen...noen har langt liv og bærer mye inni seg...andre har kort liv og må få kulen ut av kroppen :o) Jeg representerer den siste delen her med mine 157cm over bakken :o)

Mitt forrige barn ble 3300g og da hadde jeg SF mål på 36.

Skrevet

Uff, husker jeg også fikk litt noia i dagene før fødsel... men det gikk så bra så :-)

Jeg hadde SF mål på 39 i uke 38, så jeg vil ikke tro vi er så langt unna hverandre... (Hadde høye SF mål hele veien, så var på ekstra kontroller på sykeuset også) Uansett, når jeg fødte så var Mathea 3920 g og 52 cm lang. Altså ingen liten baby men ei heller noen kjempebaby. Fødselen gikk veldig greit.

JM på svangerskapskurset mitt sa også at høyt SF mål ikke trenger å behøve å være et unormalt stort barn.

Masse lykke til, du har så masse å se frem til :-)

klem

Skrevet

sist jeg gikk gravid hadde jeg siste sf-mål på 37....37 uker på vei.Tror dette har veldig mye å si på hvor lang magen din er....jeg fødte en gutt 3 dager før termin som veide 4456g.......

Skrevet

hmm jeg er nå 34 uker om 2 dager,men symf målet mitt hadde nå gått uNDER den røde streken.. lå på 30.. hmmm er ungen liten da?

Skrevet

og den fødselen gikk greit? regner jo med en 4000-4500 kis, men brått ble det så alvorlig :)

Skrevet

Fødselen var tøff nok den...:) men det gikk greit....da de endelig klipte meg kom han...hehehe....

Skrevet

hvis det er ,eg du spør så har ikke jeg født altså.. jeg bare lurer fordi jeg ble sjokka over at jeg plutselig lå under den røde streken:)

Skrevet

jeg har vert veldig bekymret under dette svangerskapet om hvor stor denne ungen kommer til å bli....jeg venter ei jente denne gangen, og sf-målene miner er mindre en sist...så jeg er fornøyd bare den er under 4000g...

Jordmoren min har sagt det til meg flere ganger, at jeg skal tenke på det at jeg har fått ut så stor baby. da blir det sikkert ikke noe problem med neste....jeg vil ikke ha sååååå vondt.....

Skrevet

sf målet mitt lå på 38 i uke 38, og 1 uke etter fødte jeg ei jente på 4280 gr, sf målet mitt har bestandig vært over det grønne feltet på slutten, og di 2 andre barna mine veide 4015 og 3805 gr.

Skrevet

Jeg er 38+2 i dag,og har ett sf-mål på 39.Jordmor sier att hvis barnet blir født på termin vil det være ca 3600 g. Grunnen til att målet er så høyt er att barnet ikke har gått helt ned i bekkenet enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...