Gå til innhold

Wow.. Da er det min tur til å si : Jeg har født!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 15 august våknet jeg som vanlig av at jeg måtte på do, ikke noe nytt det. Merket at truseinnlegget var klissvått. Sjekket madrassen, men der var det helt tørt.. Ringte til slutt jordmor som sa at det kunne jo være vannet som hadde begynt å gå, men at jeg skulle se det an litt.. Var jo fortsatt 11 dager igjen til termin! Timene gikk, og måtte hele tiden skifte bind. Ringte jordmor igjen som ba meg komme til ned på føden. Der ble jeg lagt til registrering, fortsatt kjente jeg ikke noe til rier. ( noe jeg visstnok hadde, men fortsatt veldig svake). Siden jeg bor i spania gjøres ting litt annerledes enn i norge, og etter registrering ble jeg vist til et rom hvor jeg skulle være til det var på tide å kjøres inn på fødestua.

Ringte hjem til familie og venner og syntes tida gikk sakte, kjente jo ikke noe.. Klokka ble halv ti på kvelden da det plutselit kom tre litt sterke rier tett. Jeg holdt ut en god stund med disse riene, ba om at det skulle bli målt åpning.... 3 cm........ Noe skuffa da ja! Gjorde mer og mer vondt, og bestemte meg for å be om epidural ( her gis ingen annen form for smertelindring, så det var det eller ikke noe!). Anestesilegen kom ,men da hadde jeg vondt!! Mens han holdt på fikk jeg pressrier.. Ikke enkelt å ligge stille da nei. Husker ikke helt alt dette, men han hadde visst bare slått av epiduralen da han skjønte at dette var det ikke tid til! BLe trillet inn på fødestua, hvor jeg så strengt på anestesilegen og ba han gi meg mer!!!!!!!!! kjente jo ingenting, men ikke så rart når den var skrudd av!

Tok ikke mange pressriene til før lille Erik var ute og jeg fikk han raskt opp på brystet! Han veide 3080 gram og 49 cm lang. Ikke store karen, men helt perfekt!!

Nå har vi vært hjemme noen dager, og koser oss glugg ihjel!! Det er slitsomt og tøft med underskudd på søvn, og dagene dreier seg om pupp, bleieskift og snike seg til noen minutter på øyet når man kan. Men det er helt klart verdt det!! Gled dere alle sammen, det er helt utrolig å bli mamma!

Takk for alle råd og tips jeg har fått her inne. Har ikke vært den mest aktive, men har slukt til meg all informasjon jeg bare kunne:)

Klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en fin fødsel det der :-) Gratulerer en masse med den lille vikingen!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Erik!! Hørtes jo ut som en grei fødsel tross alt...det med amming og søvn går seg til etterhvert skal du se. Kos dere :)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen..

D var fin størrelse på han, håper d går bra med dere...

Lykke til videre, stoor klem:-)

Skrevet

gratulerer så mye.

du fikk en gutt på størrelse med min du, tror også vi hadde sammetermin dato.

nok en gang gratulerer

Skrevet

Gratulerer så mye med vesle Erik og lykke til videre fremover :0) Kos dere masse, tiden går så raskt.

Skrevet

Gratulerer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...