Gå til innhold

dere med skilte foreldre, hvordan satt dere til bords?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre er skilt, og møttes første gang i barndåpen i våres siden jeg var barn. De vil i grunnen ikke ha noe særlig med hverandre å gjøre, og synes heller ikke det er hyggelig å ha de nære hverandre, men har ikke lyst til å såre noen av dem, ved å plassere dem langt borte. Lokalet er ikke egnet for småbord, så det er uaktuellt.

Noen med gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen av dem samboere, og er de isåfall invitert i bryllupet? Jeg hadde pappa på min høyre side, mamma ved siden av ham og hennes samboer ved siden av henne igjen. Høres kanskje litt rart ut, men det er 16 år siden de skilte seg, og jeg mente det var nok lang tid til at de kunne skjerpe seg på MIN STORE DAG. OG det gikk heeeelt fint!! :-)

Skrevet

Tradisjonelt pleier vel din svigerfar å ha din mor til bords og din far din sigermor....

Kanskje en løsning?

Skrevet

Ja, det stemmer jo, svigerfar skal ha moren din til bords og omvendt. Problem solved? :)

Skrevet

Foreldrene til samboeren min er også skilt. Vi løser det ved å plassere foreldrene etter "skikk og bruk", altså at pappa sitter ved siden av meg og svigermor ved siden av ham. Mamma ved siden av samboeren (mannen min er han da!) og svigerfar ved siden av henne. Alle andre sitter sammen med partneren sin, så svigerfars nye kone får sitte ved siden av ham.

Skrevet

saken er at begge har nye partnere. er vokst opp med far og stemor, og det er naturlig at hun har en sentral plass på lik linje med min mor. hvordan skal de så sitte. Ingen steforeldre på min manns side, så da går det liksom ikke opp.

Skrevet

mine svigerforeldre er skilte, og vi løser det ved å sette min svigermor ved siden av min mann, så søsteren hans med familie, så svigerfar. vår bordplassering er at hele min familie sitter på min side av langbordet og sambos familie sitter på hans side. har bare hørt om den skikken at min far har svigermor til bords og motsatt, men aldri sett det i praksis, så det ønsker jeg ikke å gjøre.

Skrevet

jeg har selv det, og mener uannsett hvordan forholdene er så bør di greie det for en kveld...

Skrevet

gjorde det veldigt enkelt. Forlovere ved siden av oss, med sine repressentative, og så familien med deres nedover beina på uèn vår. påfølgende kom våre venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...