Gå til innhold

åpen bar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg skal gifte meg neste år og er veldig i tvil på hvordan vi skal gjøre det angående bar løsningen. Har funnet et kjempe fint lokale men der koster det dyrt. Så er da spørsmålet om vi skal ha åpen bar.. Bare middagen kommer på 70000 og det er utenom drikke til festen.. Hva har dere andre gjort? Det er ikke bare prisen som bekymrer meg egentlig men også det at når det er åpen bar så drikker folk masse og det kan fort bli en fyllefest.. Noen av de som kommer er glad i flasken og bryr seg nok lite om at det er et bryllup..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det dere kan gjøre er kanskje å bare ha "brun" sprit til etterpå, hvis dere i det hele tatt skal ha noe etter. Konjakk og whisky liksom. Da begrenser det seg litt selv hvor mye de klarer å drikke. Siden dere ikke skal gifte dere før til neste år kan dere alliere dere med familie og venner som skal til utlandet, og få de til å kjøpe kvoten sin til dere. Blir en del billigere da!

Eventuelt kan dere ha vin til maten og ikke noe alkohol til etterpå, en venninne av meg skal ha det slik, for hun har også problemer med familiemedlemmer som ikke klarer å styre seg.

Det er deres bryllup, så ikke føl deg presset til å ha masse dyr alkohol hvis du bekymrer deg for dette! Lykke til!

Skrevet

folk rekker ikke å drikke så mye etter maten.. gi de rikelig med drikke under middagen.... det blir en kjedelig fest hvis folk må kjøpe drikken selv..

var i bryllup forrige helg og der var det tre glass vin til maten og etter middagen måtte du kjøpe selv.. kjipt når de ikke hadde sagt fra på forhånd.. det er ikke alle som har med penger eller har allverden... når drinken kostet 80++ og mineralvann 25cl kostet 30 kr da er det lite hyggelig.

tror ikke folk drikker seg dritings for det det er gratis.. har vel blitt for gamle til det vel??

Skrevet

Anonyme siste taler: Det er nok ikke alltid gjestene har blitt for gamle for det, kommer vel litt an på den enkelte vennekrets og familie. Har ei venninde som endte med skikkelig fyllefest "i stedet for" bryllupsfest og hun angrer veldig på åpen bar løsning. jeg ville nok valgt en annen løsning..

Skrevet

uff da, skjønner det... men synes folk er litt korttenkte da.. det er jo trossalt en bryllupsfest?!

jaja.... vi skal ha åpen bar og håper det går bra...

Skrevet

Har vært åpen bar i de bryllupene jeg har vært i.

1. Låvebryllup 250 gjester

2. Familiebryllup 30 gjester

3. Venninnebryllup 60 gjester

4. Venninnebryllup 80 gjester

5. Venninnebryllup 35 gjester

++

Alle hadde de åpen bar, men de hadde laget ett drikkekart slik at vi ikke fikk andre drinker enn det som var på kartet. Det var også bartender slik at drinkene holdt standard med alkoholmengde.

Ingen ubehagelige opplevelser annet enn at folket var i godt slag.

Sørg for å ha vann og kaffe lett tigjengelig, så drikker folk litt av det også :o)

Skrevet

I bryllupet vårt får alle gjestene drikke så mye de vil til maten av alle slag + at det er fri bar resten av kvelden...

regner ikke med at det blir noe fyllefest forde :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...