Gå til innhold

til Egypt med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi reiser til Hurghada i Egypt i oktober. Noen som har erfaring med Egypt? Trenger vi eller babyen vår vaksine av noe slag? Noen spesielle tips? Hun er 7 /12 mnd nå.

Dette blir vår første utenlandstur som familie, og vår første tur til Egypt. Jeg setter stor pris på tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun og dere trenger vaksiner. Jeg husker jeg tok 3 selv. Hør med vaksinasjonskontoret saa snart som mulig!

Selv har jeg ikke noe positive erfaringer meg Egypt. Var i Sharm el Sheik. Møtte noen som ogsaa hadde vært i Hurghada. Mange blir syke der nede, det er ikke til aa se bort fra. Folkene der er veldig skitne, dermed blir pengene blant annet en klar smittekilde. Ikke drikk vann der, ikke spis salat (uten at du har vasket den selv), gjennomstekt kjøtt osv. Ikke la folk ta paa babyen (for all del!!). Reiseoperatørene sa selv at det ikke er vanlig aa bruke dopapir der nede, men haanda. Uiui.

Kanskje noen kan gi deg positive erfaringer ogsaa, men ikke jeg :)

Skrevet

Tror nok jeg ville vært litt skeptisk til å ta med baby dit. Veldig mange som ble syke av maten og litt annen standard når det gjalt renslighet. Vaksiner anbefales. Synes forøvrig Egypterne var ok. Ikke noe værre enn de man treffer på vanlige sydensteder.

Skrevet

Jeg var i Hurgada da jeg var 5 mnd på vei, det gikk fint, litt kjedelig sted men det finnes mange (lange) utflukter man kan melde seg på. Fin strand der i alle fall.

Mannen min ble skikkelig syk, fikk plutselig høy feber og skjelvinger, legen sa det var typisk for turister, bakterier som vi ikke er vant til. Selv var jeg sjeleglad det var han og ikke meg (siden jeg var gravid), det gikk bra og han kviknet til med to sprøyter i baken og en god natts søvn.

Du får kjøpt gele som man smører på hendene og fungerer desinfiserende, veldig praktisk.

Som en nevner lenger oppe så er pengene der spesiellt møkkete og fulle av bakterier.

God tur

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra Hurrgada med mine to barn. ( 2,5 år og 4 mnd) Vi trengte ingen spesielle vaksiner. Jeg og min mann tok drikkevaksine mot diare. Alikevel slet vi litt med magen, men ikke noe mer enn Immodium kunne fikse. Dattera vår fikk diare etter 12 dgr, kjøpte medisin på apoteket som funket bra.

Kjøp med deg "Antibac" på apotek. Jeg hadde med både servietter og flytende. Leker trenger du ikke pakke med, masse billige leker å få kjøpt, så får barnet ditt noe spennende og nytt å leke med.

Vi hadde en fin ferie, koste oss med god mat. Holdt oss unna is og mat solgt på gata.

Ta med badebleier, kjekt å ha hvis barnet skulle få diare.

God tur og kos dere masse, det gjorde vi!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...