Gå til innhold

begynnende forbi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ho er 3.5 og er helt gal og jeg blir snart gal.

Ho har klart å låse seg inne på et rom (hos ei venninne) og klarte å låse seg selv inne på badet sammen med meg (håndtaket henge seg opp bor i et gammelt hus)

Ho var ute igjen etter 5 min. og i ettertid har ho vært så redd for låste dører ja dører i det hele tatt så vi har tatt vekk alle dørene i huset.(ikke på badet bare håndtaket)

Var hos ei leke venninne som stengte ho inne på rommet sitt altså stelte seg foran døra slik at ho ikke kom ut (jenta er 5 år og hvet ho ikke skal gjøre det)og alt kom til bake,nå er alt kaos og ho nekter at utgangsdøra er stengt den må være oppe blir den lukket blir ho hysterisk og gråter.

Det er jo normalt at de blir redde for noe som har skjedd,men hvordan skal jeg løse problemet????

Kan ikke ta vekk den utgangsdøradøra,og den kan ikke stå oppe hele tiden.

På offentlig wc også må jeg stå i døra og holde den oppe mens ho sitter på do hjelper ikke om jeg står der inne sammen med ho.

Har tenkt på psykolog men hva kan de gjøre???

ho er 3.5 åt.

Noen som har noen råd.

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Det at dere har tatt bort nesten alle dører i huset deres kan jo være med på å forsterke skrekken. Dere gir jo henne et signal om at dører er såpass farlig at dem tar vi bort. Hun vil jo før eller siden komme borti dører, noen kan være vanskelig å åpne, barn kan finne på å erte og stenge den osv.

Hva med å prøve å sette deg på gulvet sammens med datteren din ved døren. La henne få sjangsen til å bli rolig og trygg, snakk om helt andre ting, kanskej dere kan leke "titt-titt" bak døren? Forklar at dører ikke er farlige, men man trenger ikke å låse de, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...