Gå til innhold

skifter dere virkelig vaskeklut hver gang???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor i alle dager gjør dere det? gjør ikke det vi nei. har han bæsja så skyller vi den bare godt i varmtvann og henger den opp igjen. trodde ikke det var vanlig å kokvaske en rumpeklut etter hver gang nei, men men... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker kun vaskeklut på morgenstellet (ansikt, hals, hender), og den bruker vi 2-3 ganger.

Bruker tørre vaskeservietter på bleieskiftene.

Skrevet

Jeg gjør det pga bakterier, vet ikke om det er nødvendig.

Du kan jo evnt kjøpe engangskluter å bruke, da slipper du å vaske etter hver gang.

Skrevet

Vi kokvasker klutene etter hver gang ja

Hvorfor? Fordi jeg vil vaske snuppa med ren klut. En klut blir ikke ren bare av å skylle den. Synes det er litt grisete å bruke bæsjeklut flere ganger

Skrevet

Vi bruker ny klut hver gang.

Har hun besjet vasker jeg først fremme og så bak og vil da ikke brukke denne kluten igjen foran.

Skrevet

d æ bruke t stumpen skifter æ hver morgen, å eventuelt hvis ho har basja, å den t ansikt å hals å sånn, ett par tre ganger i uka, alt ettersom...

Skrevet

Jeg bruker vaskeklut bare ved morgen- og kveldsstell jeg, og tar ny hver gang ja.. Vil ikke vaske rumpa med en "gammel" klut. Til andre stell bruker jeg papirkluter/våtservietter, og ved matsøl har vi en annen vaskeklut som skiftes hver dag. Gulpekluter går det jo også en del av...

Skrevet

helt enig med anonym og alvefrøken. jeg også kokvakser jeg klutetne etter hver gang. Tarmbaktereier er ikke noe å tulle med heller, e.coli husker vell alle... (den finnes i tarmen til alle).

Synes dessuten at det er ekkelt, for min egen del, å vri opp en besjeklut i vaksen med hendene.

Jeg har mange kluter som jeg legger ien bøtte etter hvert som jeg har brukt de, og så vasker jeg dem på 90grader nåe bøtten er full.

Skrevet

Jeg skifter den når jeg syns den ser for ille ut. Bruker jo ikke bæsjekluten i ansiktet, da. Da tar jeg ny klut. De kokvaskes når det trengs.

Skrevet

Har vi bare vaska tiss med den, så skyller vi den og bruker den igjen neste gang, så vaskes den. Bruker vi den ved bæsj, så blir den kasta til vask etter en gang ja:)

Skrevet

jepp, vi gjør akkurat som deg:) så lenge kluten kun brukes på rumpa ser jeg ikke problemet med å bruke den flere ganger når den vaskes etter hver gang. å vri den opp i vasken er jo ikke mer uhygienisk enn å vaske stumpen rett i vasken da!

Skrevet

Vi har klut til rumpe og klut til resten av kroppen.

Vi tørker bæsje rumpe med papir først, så når alt bæsjen er borte så tar vi over med en rumpekluten, og den skyller vi bare etterpå. Den blir skiftet ut etter behov. Her kjøres alt i vaskemaskin på høy temp.

Skrevet

Bruker bare våtservietter til og vaske bæsjen bort med... De vi bruker på stellet går på vask med en gang.

Skrevet

Klut som kun er brukt til ansikt/hender kan brukes igjen hos oss, men har den vært i rumpa...nei takk!!! Føler ikke at en ny klut tar særlig plass i vaskemaskinen så det spanderer jeg!

Skrevet

Bruker tørre vaskeservietter fra Libero. Kan bare ta vann på de. Syns det er enklest og greit og det er ikke så dyrt heller.

Bruker klut når jeg tar morgenstellet og da vasker jeg over alt så, ja jeg skifter klut hver dag. Ikke noe digg å bruke den i ansiktet og hendene dagen etter når jeg har vaska han i rumpa med den liksom.

Skrevet

Jeg bruker engangspapirkluter, og den perioden jeg brukte vaskekluter brukte jeg minst to hver gang han bæsjet, skiftet klut når den andre var skitten, ble mye vask.... derfor er engangs papirkluter geniaaaaaaaalt.

Skrevet

Alle vaskekluter som blir brukt i rompa, brukes bare èn gang! Eller så bruker jeg engangskluter, Mesoft 10x10, de er helt geniale. Synes det er litt ekkelt å bruke kluter som en har vaska bæsj med, om igjen. Tenker på alle bakteriene også...:/ Og som andre sier her, en klut fra og til tar jo ikke store plassen i maskina :)

Skrevet

De Mesoft er veldig fine ja :) Bruker dem når vi reiser bort, på turer etc. Å bruke engangskluter uten noen tilsetninger tror jeg er lurt. Lett å bare tilsette vann :)

Koster ca 20 for 100 på apoteket - så de er ganske billige

Skrevet

jeg bruker sånne libero engangskluter..ofte vasker jeg henne først med de hvis hun har bæsjet så bruker jeg en klut etterpå.... synt kluten er mykere, så bruker den inni osv..ellers bruker jeg klut på morgningen, en når hun bader, og selvfølgellig en når hun har bæsjet...men hvorfor ikke vaske dem etter hver gang?ville du vasket deg selv i rompen med en klut å brukt den samme omigjen flere ganger? ikek jeg iallefall....og det er jo ikke noe stress å vaske dem...har jo kjøpt inn maaaange..bruker dem som gulpekluter osv også....skjønner ikke problemet liksom

Skrevet

ikke sant ;) ?? Ikkeno stress å vaske en maskin med kluter - med mindre en ikke har vaskemaskin, men må bruker vaskebrett :)

Skrevet

Jeg skifter også klut hver gang. Har ikke helt tenkt over hvorfor, syns bare det var naturlig... Kanskje unødvendig. Men bruker engangsvaskeklut når det er bæsj for vi har ikke vaskemaskin og må bruke vaskeri... Vasker bare to ganger i uka så da blir det litt lang tid å ha bæsjekluter liggende.

Skrevet

Vi skifter hver gang ja. Synes det er greit med reine kluter. Bruker papirkluter dersom han har bæsja - veldig renslig og greit. Men det må jo være opp til hver enkelt å gjøre det som passer dem best.

Har alltid skiftet klut selv etter hver gang jeg har brukt en, så det blir naturlig å gjøre det samme med barna da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...