Villemo&Pjokken Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Noen sier at når baby er en mnd så trenger man ikke koke flaskene lengre, bare smokkene. Det hørtes litt rart ut syns jeg...? Mens andre sier at man kan slutte å koke flaskene når baby begynner å få litt fast føde i tillegg til melka (men fortsette å koke smokkene) For ved 4 mnder sier jo barnelege at baby kan drikke vann fra springen. Så da burde det vel holde å vaske flaskene og skylle de godt? Mens andre helt sikkert mener flaskene skal kokes til ungen er 1 år. Er det noen som vet hvem jeg skal høre på? Jeg har en liten en på 5 mnder og vi koker alt sammen som har med flaskene å gjøre enda.
Mulle :) Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Jeg har en på 4 mnd.. Vasker flaskene i oppvaskemaskinen og koker de ikke lengre...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Hei Villmo! Jeg gjør som deg, koker alt. Først i oppvaskmaskin og så i sterilisator. Men har hørt at man ikke trenger det fra 4 mnd alder. Er kanskje litt hysterisk vi da, he he?
It's all about me Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Putter flaskene i oppvaskmaskinen og tar vannet rett fra springen. Ikke noe koking her.
Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Vi kokte flaskene til gutten vår var 6 mnd. Nå har jeg dem i oppvaskmaskinen. Han er 9 1/2 mnd nå, og vi koker smokkene fortsatt, og kommer nok til å gjøre det til han slutter med de. Vet ikke hva som er riktigst, men en må nok bare gjøre det en selv synes er rett. Det gjør meg ingenting å koke opp smokkene etter vasken - skal jo gi tyttene et oppkok også, så da tar jeg det i samme slengen. Fort gjort
lilen06 Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Spurte om det samme på hs i går, og da fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne vaske de godt, event oppvaskmaskin..lillen er 5 mnd og han dytter jo alt han får tak i i munnen uansett...som om ikke det er masse bakterier i de lekene...så i dag har de kun gått i oppvaskmaskinen, og det er deilig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå