Gå til innhold

Hva krever dere av dagmammaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være dagmamma snart, for en 1-åring i tillegg til min egen.

Siden jeg vil klare oppgaven best mulig, ønsker jeg tips fra freldre som dere!

Hva krever/ønsker dere av en dagmamma?

Hva er viktig og mindre viktig?

Hva ønsker dere å få tilnbakemelding om når barnet blir henta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt rund i kantene... sånn "dette ordner seg ikke stress" holdning. F eks hvis ungen blir levert "litt på halv åtte" av en forsoven mamma så er det gull verdt med en rolig og blid dagmamma som tar det med godt humør.. Og at du er presis og punktlig, lag gjerne en liste eller bor hvor dere skriver opp husketing, betaling, hente og leveringstidspunkt hvis det går etter timeantall. Hold lista til punkt og prikke, sånn viser du fint foreldrene at du har orden i sysakene. Da slapper vi så mye bedreav når vi er borte fra de små.

Gulltips: Hvis ungen er lei seg når foreldrene går, send en mms av en smilende gullunge som leker med bilene en stund etterpå. Hjertefred:)

Skrevet

Hei,

Jeg synes det er fint når ungen blir levert og hentet at det da bare er smil og godord, slik at man som stresset forelder skal kunne komme og gå med god samvittighet. At dagmammaen er rolig og avslappet er og fint.

Tilbakemelding: gjerne om hva han har spist, hvor mye og når han har sovet og hvor lenge. Også om evt spesielle ting som har skjedd i løpet av dagen, slik at jeg som forelder får en følelse av også ha vært tilstede liksom...

Huff, føler jeg har skikkelig dårlig språk her nå, men er litt sliten. Håper allikevel du forstår hva jeg mente.

Og et tips: Du er jo mamma selv- gjør som du selv ville ha ønsket om noen andre hadde passet barnet ditt:)

Stol på deg selv. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...