*gurimallaika* Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Hos oss lager vi hver vår mat. Jeg lager mat til meg og Tobias, TobiDad lager mat til seg selv. Noen ganger innimellom spiser jeg maten TobiDad lager, men den er så utrolig sterk. Han lager en saus som Tobias er så veldig glad i, som jeg har tilgode å smake på for jeg blir kvalm av lukta. Jeg skulle ønske jeg kunne lage noen nigerianske/afrikanske retter og har spurt OthilieBJ om hun kan lære meg noen og det har hun sagt ja til..
Mulatica Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Vi spiser samme maten, som jeg stort sett lager. Vi spiser forskjellig mat, men mye ris. Vi bruker også en del bønner som tilbehør/saus. Sambo lager en nydelig kyllingrett, men han er ikke spesielt glad i å lage mat + at det ofte passer bedre at jeg gjør det pga jobb. Da jeg var i Afrika (Sierra Leone) spiste jeg også mye veldig sterk mat. Er OthilieBJ flink til å lage afrikansk mat eller?
Gjest Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Jeg lager både norsk og srilankisk mat. Vi spiser nok mye ris, siden det er lett å lage. Mannen min lager pizza på fredager og taco av og til. Det er veldig sjelden vi lager enten "typisk srilankisk" eller "typisk norsk" mat, det blir alltid midt i mellom .
C&M&H Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hos oss spiser vi den samme maten. Det blir mest norsk da jeg ikke kan lage så mye annet (selvfølgelig inkludert de "norske" rettene spagetthi og wok..). Vi spiser ugandisk mat kanskje en gang i uka. Tony kan egentlig bare to retter så da blir det litt ensformig ellers. Men han har lært seg å lage norsk mat da så vi lager middag ca like ofte. Og ellers går det i brødskive og matpakke..
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Vi spiser som oftest 'norsk' mat, dvs det vi nordmenn pleier spise, men som kanksje ikke er nosk allikevel. Når jeg var gravid klarer jeg ikke lukta av pakistansk/indisk mat så det har det blitt lite av. Men har begynt å lage litt nå innimellom. Spiser som oftes samme mat, men noen ganger så spiser han alene fordi han jobber kvelds/nattskift.
OthilieBJ Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Heia! Tobimum - Jeg er klar til å vise litt matlaging så snart du er klar :-) Det skal bli hyggelig. Nå er jeg endelig på nett igjen etter nesten 3 uker uten pc... Hos oss lager vi nigeriansk, norsk og annen mat; vi er glade i å lage mat begge to heldigvis. Jeg har prøvd meg fram på kjøkkenet i mange år, og har økt chili-toleransen fra norsk til nesten afrikansk :-) Vi spiser alltid det samme - takket være at jeg har vent meg til chilinivået til sambo er jo det mulig. Mulatica spurte om jeg var flink til å lage afrikansk mat; det går stort sett bra (sambo er ofte fornøyd; men ikke alltid da...) - det er klart at jeg sikkert ikke treffer hundre prosent alltid. Og ofte lager jeg mine egne versjoner av ulike retter; utfra tilgang på grønnsaker. Men det er utrolig hyggelig å kunne lage noe han er glad i og har vokst opp med!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 Hei du! Hvordan går det med vesla? Hyggelig på forrige treff! Jeg vil veldig gjerne også lære å lage afrikansk mat.... Har du ledige kursplasser, eller? Sambo har akkurat kommet tilbake fra Niger, hadde streng beskjed om enten å lære seg å lage mat der eller ta med oppskrifter, men neida.... Sverre er veldig glad i sterk mat, her går det mest i pakistansk mat hvis vi skal kose oss litt ekstra. Han tåler mer krydder enn faren ;-) Karoline
OthilieBJ Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Heisann! Nå føler jeg forventningspresset bare øker på her....he he! Vet forresten ikke helt hvordan mattradisjonene er i Niger i forhold til Nigeria, de spiser vel mye kjøtt og ikke så mye fisk i Niger eller? Det var i allefall det sambo trodde. Lille gull har det bare bra, hun fyker omkring på gulvet som bare det. Må passe på hvor vi setter fra oss ting ja... og i går reiste hun seg ved salongbordet for første gang! Og i dag ramla hun to ganger da hun prøvde å komme seg opp ved diverse ting. Nå skal det nok bli noen knall og fall framover...
Gremli Skremli Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 Her spiser vi stort sett det samme, og stort sett er det pappaen som lager maten. Da blir det mye meksikansk. Han lager tradisjonell meksikansk mat som er ganske langt fra tex-mex. Det sterkeste holder vi andre oss unna, og noe av det meksikanske er ikke jeg så glad i, som bønner. Men stort sett har han ikke så mye chilli i maten, han lager heller en sterk salsa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå