Gå til innhold

Hun er så løs i magen hele tiden ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik med deres må også ?? Tuppa er 15 mnd, hun har mange tenner og sikkert flere på vei, litt vanskelig å kjenne nå når hun bare biter !! Problemet er at avføringen er så løs hele tiden. De på barnehagen har også påpekt dette, skal jeg ringe til hs å sjekke eller ?? Tror kanskje jeg gjør det, blir jo litt bekymra for lille tupp. Hun er i toppform ellers, ingen teng til noen som helst plager. Flere som har det slik ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja den er litt slimete, vet du hva det kan være ??

Hilsen HI

Skrevet

Nei, jeg vet ikke, men det minner om lillegutten min og jeg kan jo si hva vi tror om han da. Må nesten fortelle hele historien for å få frem hvorfor vi har gjort som vi har gjort.

Da han var 4 mnd fikk han diare, antagelig en tarminfeksjon. Han ble ikke bedre av den, avføringen var veldig løs og veldig slimete og til slutt mente en barnelege at han antagelig hadde en imidlertidig laktoseintoleranse. Siden jeg ammet bli jeg anbefalt å kutte ut alle melkeprodukter i en uke for å se om det kunne hjelpe. Som sagt som gjort, og ja, det hjalp. Han ble helt fin igjen i magen. Etter det har han spist alt mulig, har ikke merket noe mer til en evt laktoseintoleranse i det hele tatt.

Så fikk han løs mage igjen for en god del uker siden (er snart 2 år nå), først bare litt løs, så mer. Gjerne en 4-6 bæsjebleier for dagen og etterhvert ble den også litt slimete. Vi prøvde å kontakte lege, men han hadde ferie. Så husket vi på den gangen da han var baby og bestemte oss for å forsøke å kutte ut alle melkeprodukter og all melk igjen. Etter 5 dager merket vi bedring, stor bedring. Etter en uke var han helt fin i magen igjen og apetitten, som hadde vært laber, økte veldig gijen også. Så nå lever han på en tilnærmet melkefri diett frem til vi kommer oss til lege. Bitte litt melkeprodukter går greit, som litt smeltet ost på en pizza og slikt, men da han fikk en pin-up is en dag fra noen som ikke viste at han ikke skal ha melk, ble han litt dårlig i magen igjen dagen etter.

Om det er dette barnet ditt også har er jo så klart umulig for meg å si, men jeg kjente meg i hvertfall igjen i dette med løs og slimete avføring. Jeg vil råde deg til å forsøke å kutte ut alle melkeprodukter i en uke eller to og se om det blir noen bedring, og gjerne kontakte lege også.

Skrevet

Jeg har lest at slimete avføring kan komme av at barnet har spist fiberrik mat som har vært vanskelig å fordøye - derfor kan avføringen være slimete.

avføringen til baret kan til tider forandre seg og være løs og innholde ufordøyd/lite fordøyd mat uten at det er noe farlig .

Et godt tips er å se an BARNET ikke avføringen !

Men det er forståelig at man blir bekymret .

Lillegutt fikk diarè på FLYET hjem fra syden - og det var midt på natten..

huff stakkar hadde feber å greier...

han hadde fått i seg en bakterie der nede .

hadde diarè i en uke ...var veldig bekymret .

Å kontakte lege er jo et godt råd !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...