Gå til innhold

Til dere som bruker spiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte slutte med p-pillen Cerazette fordi jeg blødde og blødde. Nå lurer jeg på om jeg skal sette inn spiral. Men jeg kvier meg så... Liker ikke tanken på å ha et fremmedlegeme inne i kroppen. Og kvier meg for å sette den inn. Er det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jo, behagelig var det ikke. Best aa sette inn andre dag av mens, da er livmorhalsen mest aapen. Tenk deg naar du har menskramper, og du kommer til "naa maa jeg pinnadoe ta meg en pille" nivaaet. Akkurat saann kjennes det ut. Skal sies at jeg fikk smertestillende av legen 20min foer jeg fikk den satt inn. Etterpaa hadde jeg sterkere kramper enn ellers, og saa ble det bedre. Naa en uke etterpaa kjenner jeg lite til den. Blir spennende aa se hvordan det blir ved neste syklus.

Skrevet

Jeg synes ikke det var vondt i det hele tatt når den ble satt inn.Jeg synes heller ikke at jeg blør mer enn før eller at det er vondere sånn som mange sier det blir med kobberspiral.

Skrevet

jeg fikk satt inn hormonspiral for ca et år siden, syntes ikke at det var noe vondt å sette den inn. Jeg tok en smertestillende før jeg dro til legen( ble anbefalt det) synes faktisk det er vondere å ta en celleprøve. Hadde litt blødninger i starten men di siste 10mnd har jeg ikke hatt mens

Skrevet

Satte inn hormonspiral i september i fjor. Var ikke vondt å sette den inn, og jeg fikk ikke noen beskjed om å ta smertestillende på forhånd. Fram til for et par måneder siden har det vært noe herk syns jeg. Har blødd mindre enn normalt, men til gjengjeld har mensen vart rundt 14 dager og kommet en uke tidligere enn forrige gang, hver måned. Sier seg selv at det ikke har vært så moro. Nå ser det derimot ut som om det har roet seg. 4 dager forsinka forrige måned, og nå er det 9 dager over tiden og ingenting i sikte enda. En venninne av meg blødde ikke i det hele tatt, og mista mensen fra første stund. Er nok ikke noe fasitsvar på hva som lønner seg.

Skrevet

Ut i fra mine erfaringer kan eg anbefale spiral på det varmeste! Men er jo sjølvsagt ulikt fra kvinne til kvinne...

Satt inn hormonspiral for ett år siden, og det gjorde ikkje vondt, var berre litt "knip" om du forstår... Kanskje sammenheng med at det berre var 7 veker etter fødsel... Fekk det utført på Volvat fordi eg ville ha det gjort av ein gynekolog i tillegg til at dei bruker ultralyd til å sjekke at den er på rett plass. Blødde litt i noen veker etter, men så ga det seg og no har eg berre pittelitt blødning (nesten unødvendig med truseinnlegg til og med) 1-2 dg per mnd. :) Supert!!

Skrevet

je fikk også satt inn hormonspiral for snart ett år siden. Gjorde ikke vondt, bare ubehagelig slik som alt sånt er.

Blødde til og fra i noen uker i starten, men etterpå har det vært ca 3 dager i mnd med minimal blødning. (bortsett fra en gang hvor jeg blødde mer og lenger - gikk da på kontroll og så at alt var bra).

Jeg er fortsatt ikke fortrolig med det å ha "noe" inni meg som ikke hører til der, men tenker stort sett ikke på det. Og med så lite blødning og mindre hormoner enn p-piller så er jeg igrunn ganske enig med meg selv om at det er noe av det bedre innen prevensjon!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...