Gå til innhold

Skifter dere klut etter hvert bleieskift? Og kokvasker den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg, men nå kom jeg til å tenke på at det er kanskje ikke nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytter klut kvar gong viss det er bæsj på den. Skyller den godt og vaskar på 60 grader saman med babytøy og undertøy. Her i huset er det berre bleiene som går på 90 grader innimellom.

Skrevet

Jeg bruker coop xtra våtservietter som klut, fukter dem ekstra med lunkent vann, så slipper jeg å tenker på vasking og sånt. Miljøsvin? Sikkert. Dårlig mor? Er det nok mange av dere som synes jeg er. Men det driter jeg i. Det funker fint for oss. Og jeg har annet å gjøre enn både å kokvaske rompekluter og bry meg om hva dere måtte mene om meg.

Skrevet

hissig eller anomym???:P rolig nå!!!

Her skifter jeg klut hver gang, men vasker dem på 60 grader sammen med handklær....

Skrevet

Skyller rompa i vasken og tørker med handkle:) Har gjort det siden hun var nyfødt, er nå 8mnd. Det funker kjempefint! Men når jeg tørker, så bruker jeg ica sine tørre servietter som jeg vøter i vann eller vaskeklut som jeg vasker for hver gang på 60grader

Skrevet

vi bruker sånne tørre vaske servietter, har dem vel overalt tror jeg.. de er kjempe fine.... koster ikke mye, er veldig hygiensk .. bare skylle de i vann,,,,=) er det sånn at d sitter fast noe bæsj, tar jeg litt baby olje på, så blir det bare morro...

slippe den vaskingen æ gett... måtte hatt 100 kluter her i allefall.. hu bæsjer masse, og jeg gidder ikke sette på maskinen hver dag

Skrevet

Skifter klut hver gang når det er bæsj. Vasker han også lett etter hver tissebleie, men da bruker jeg den samme kluten til neste bæsjebleie. Skyller av kluten godt, og lar den tørke helt før jeg hiver den i skittentøydunken. Syns ikke det er noe særlig å blande vått og tørt skittentøy. Alt av kluter, håndklær og undertøy vasker jeg på 60 grader.

Skrevet

Vi bytter klut til hvert skift, og vaske dem på 90 grader.

Skrevet

Kjøper tvättlappar i sverige. Dette er tørre servietter uten tilsetninger som jeg bløter med vann. Veldig kjekke! Bruker bare klut når vi bader ho.

Skrevet

bruker me soft kompresser til 20 kr for 100 stk på apotekt så kaster jeg de etterhvert.. vasker kroppen hennes morgen og kveld med vanlig vaskeklut og da vaskes de i maskinen etterpå på 60 grader

Skrevet

Slik gjør vi også, JifraNord. Det er jo så lettvint. Siden vi ikke har stellebordet på badet så kan vi bare fylle vann i en bolle og kaste disse kompressene etter hvert. Var slike de brukte på sykehuset også så da er det så greit å fortsette med det, syns jeg.

Skrevet

Bruker tørre papirkluter, som jeg bløter opp i vann når han har bæsja, og så bruker jeg tøykluter til vanlig stell, og har dem i maskinen etterpå på 60 grader.

Skrevet

Bruker klut ved morgen og nattstellet, og da rene klut som vaskes på 60 grader.

Vasker ikke ved hvert bleieskift, det er ikke nødvendig.

Har hun bæsjet bruker jeg Libero sine engangskluter og vasker med og de kastes med bleia.

Skrevet

Samme her. Om det kun er tiss i bleia så henger jeg den opp og bruker til neste skift.

Skrevet

jepp - og jeg synes det er nødvendig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...