Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Blir litt skremt av hvor utrolig lett det er å finne ut hvem som er bak et nick. Har alltid syntes at det har vært litt sjokkerende å se hvor mange opplysninger folk legger ut på slike sider, og har lest innlegg hvor "hvor mye vet dere om meg?" konkurranser har fått en litt ekkel ende da folk har blitt sjokkert over hvor mye som kan pusles sammen ut fra ulike innlegg man har hatt. For å sjekke ut hvor lett det er å identifisere hvem som er bak et nick om man kjenner personen har jeg prøvd et-par søk, og lett funnet folk jeg kjente. Ingen av de er superaktive brukere, eller har lagt ut "hele livet sitt". Ville bare skrive om det som en påminnelse - det er lett å føle seg anonym bak et nick, men om dere skriver om ting dere ikke ønsker skal spores tilbake til dere - så vær anonym.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Og? Mange her vet hvem jeg er, kan ha noe med at det er folk her jeg treffer på daglig basis, folk i omgangskretsen. Hva er ille med at folk vet hvem du er ? Med mindre du har noe å skjule da?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Jeg mente ikke at det er noe problem om man skriver om ting som man synes det er greitt at folk knytter opp til deg, men jeg har sett flere ganger her at folk har syntes det var ubehagelig i ettertid å bli identifisert. Ville derfor bare gjøre oppmerksom på det. Synes det er mange som er utrolig naive i forhold til bruk av nettet.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Nettopp på grunn av dette skifter jeg nick ofte :-)!
Aubergine Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Og til dem som gidder å bruke tida si på dette: hva med å få deres eget liv? Verden venter derute og det er ganske mange spennende ting som skjer!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Selvfølgelig er det teit at folk holder på med slikt - og de burde skaffe seg et liv. Det skumle er at folk kan bruke informasjonen - det ble f.eks. i sommer advart mot å legge ut informasjon på familiehjemmesider om når folk drar på ferie etc. Da dette kan brukes i forhold til planlegging av innbrudd o.l. + at det kan være kjipt om man legger ut noe personlig og i ettertid skjønner at man ikke er så anonym som man trodde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå