Gå til innhold

Hvor mye mat trenger gutten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er, som mange mødre, redd for om guttungen (5mnd) får nok mat. Har startet med tillegg på kvelden, men tror han trenger mer, for han gråter ofte ved puppen. Han er en blid og god gutt som ikke er spes krevende, så jeg lurer på om han bare får nok til å bli litt mett og ikke nok til å vokse som han skal. Noen som hvet hvor på nett jeg kan lese mer om MATMENGDE en 5 mnd baby trenger?

:-) Setter pris på alle svar!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å begynne med grøt

-vi begynte med grøt da snuppa var 4.5 mnd.

Skrevet

Joda, har tenkt på det... Men det jeg egentlig lurer på (som jeg tydleigvis ikke har klart å formidle) er hvor mye spiser en 5 mnd baby på et døgn? Hvor mange kcal eller dl eller g rett og slett...

:-) Takk for svar

Skrevet

Nesten umulig å svare på. Som hos voksne er det individuelt, og kommer ann på str, forbrenning, aktivitetsnivå osv:)

Skrevet

Vanskelig å si for de som spiser mm, men han kan gråte pga tenner, eller noe annet. Det viktigste er at han ligger på riktig vekst kurve i forhold til alder.

Og så gir jeg pupp inntil han vil ikke lenger ha, og hvis du tror at du har for lite melk sett han oftere til pupp for å øke melkeproduksjonen, eller pump deg.

Jeg har pumpet meg hver gang jeg trodde at han får for lite melk (etter hver måltid eller spesielt på natta når han spiser mindre) og har gitt resultater, brystene ble mer fylte med melk.

Jeg var også redd og er fortsatt enkelte ganger til tross for at han er 6 mnd. akuratt i dag og veier lit over 10 kg, men sånn er vi mødre.

For en sikrere svar bør du spøre på hs, de vet hvor mye spiser barn som ikke for mm og kun mme, men det blir vanskeligere å finne ut hvor mye han er fått pupp og ev hvor mye tillegg trenger. Dette er ikke lett, men lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...