Stripepus Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Jeg har fødselsstipend. I sommer fikk jeg gjeldsbrev som jeg signerte slik at jeg skulle få penger i sommer, men hva nå? Ingen penger på konto den 15 august og ikke snurten av noe gjeldsbrev!!? Jeg har jo fått innvilget fødselsstipend, må jeg søke på nytt eller? Gikk ut i permisjon i januar. Har sendt mail, men ingen svar. Å ringe dem er jo dødfødt... Vi går bankerott!!! Noen som vet? Dette ble rotete kanskje? Sukk.. Deppa:(
Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Lurer på det samme, brukte mine siste kroner på å betale semesteravgift, trodde pengene skulle komme med en gang da...Gikk ut i permisjon i november 05..Lurer virkelig på hvor pengene har tatt veien... Umulig å ringe lånekassen når man har ett lite barn, hun har jo ikke tålmodighet til at mamma sitter i tlf i timesvis... MÅ få penger snart....snart husleie som må betales....
Stripepus Skrevet 21. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2006 Å gud!! Semesteravgiften!!! Har ikke betalt den!! Kanskje det er derfor?? Nå føler jeg meg virkelig dum, kan ikke huske å ha fått noen giro heller. Visste ikke at vi må betale den når vi er i perm? Åssen skal jeg få betalt den da? Kontoen er i minus..
Gjest Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Har dere sendt inn vanlig lånesøknad for skoleåret 06/07? Det må dere for å få utbetalt fødselsstipend-penger i høst mens dere har permisjon. Lånekassa ser da hvor mye fødselsstipend dere "har igjen", og etter det (når permisjonen og stipendperioden er over) får dere vanlige låneutbetalinger igjen. Semesteravgift trenger dere ikke betale så lenge dere har permisjon, men må altså søke på vanlig måte for kommende skoleår for å få penger.
Gjest Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Jeg søkte om nytt lån og stipend i juni...sendt tilbake svarbrevet for mange uker siden..fått mld om at pengene kommer på konto, men ingen penger er kommet.....blir litt oppgitt...trenger jo penger til husleie,bleier og mat...
Gjest Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Man må søke på nytt for et nytt skoleår... og semesteravgiften må også betales før lånekassen utbetaler noe...
Gjest Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 Jeg har ikke betalt semesteravgift fordi jeg har permisjon fra studiene, og jeg har penger på konto......
Gjest Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Jeg har fått penger i dag...ENDELIG...Var noe feil på skolen med meg, sto at jeg har sluttet,men det har jeg jo ikke, har jo permisjon. men nå er det i orden.....)) riiiik...så lenge det varer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå