Gå til innhold

Diskusjon hjemme: Hvordan ville dere formulert dere? (ang. barnepass)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger ny barnepasser, både til mine vakter (turnus) og til vanlig pass.

Jeg har skrevet et forslag som vi skal henge på butikkene, men mannen min er ikke enig å hvor mye som skal stå...

Så vi øsnker litt hjelp av dere....

her er det jeg skrev:

HJELP, VIL NOEN PASSE OSS!!

Kvelds/helgedagmammaen vår venter baby!!

Mamma jobber turnus og pappa er borte flere uker om gangen med jobben, så vi trenger noen som kan passe oss en kveld i blant (14-22), og en helg imellom (kanskje en helg i mnd, max).

Vi er tre snille jenter på 2 ½, snart 6 og 7 ½ år.

Fint hvis du kan komme hjem til oss ("bydelen"), men hvis du bor noenlunde sentralt i "byen" kan mamma fint levere oss hos deg.

Vi har ei som passer oss (sover hos oss) hvis mamma jobber natta og som vanlig barnevakt, men kunne gjerne tenkt oss flere å velge mellom, de gangene hun ikke kan.

Er du interessert i å være enten kvelds/helgedagmamma eller barnevakt ring oss så kan vi møtes og ta en prat!

Pappa vil bare at vi skriver:

barnepass ønskes og alder på barna.

Jeg mener med mitt forslag at vi får de som virkelig er interessert, og som kan passe de tidene som vi trenger, men han mener det er bedre å få mange som ringer, for så å fortelle etterpå og "sile ut" de som ikke passer.

Hvordan ville dere skrevet, og hvis dere selv ville passe barn, hva mener dere hadde vært mest "fristende" for dere? Altså hvilke hadde dere svart på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok svart på den utfyllende annonsa, men vet ikke om jeg ville utlevert meg til hvem som helst med å annonsere med en slik annonse. Er skeptisk av meg og liker ikke at hvem som helst skal vite så mye om meg når jeg ikke har noen kontroll på hvem som vet hva. Ser for meg at huset blir ranet siden du gir en grei oversikt over når det er folk i huset og ikke (mulig at min fantasi tar overhånd nå...).

Mener jeg har hørt om barnepassfirma i Oslo. Kanskje en ide å kontakte dem? Eller spørre en ansatt i bhg om den er interessert i ekstrajobb.

Kanskje dere skal annonsere med begge metodene så ser dere hvilken annonse som har størst appell?

Skrevet

Syns det er best med din versjon jeg, at det er avklart hva dette dreier seg om slik at de som søker vet dette på forhånd.

Men jeg reagerte på følgende:

"Vi har ei som passer oss (sover hos oss) hvis mamma jobber natta og som vanlig barnevakt, men kunne gjerne tenkt oss flere å velge mellom, de gangene hun ikke kan."

Her virker det jo som om dere allerede har en som passer på barna, og at den dere nå eventuelt søker etter vil bli en nr. 2, en nødløsning bare. Altså virker det som om denne persone ikke vil få særlig mange oppdrag, kun når det ikke passer for den andre. Hadde jeg vært en som var på jakt etter jobb, ville jeg kanskje ha tenkt at jeg heller ville ha vært nr. 1 og da fikk jeg også en del jobber. Det er jo penger en ønsker å tjene ved å ta slike oppdrag.

Skrevet

Har fjernet den setningen om en annen barnepasser, hadde egentlig fjernet den før jeg la inn innlegget her. Vi har hatt to barnevakter (og begge har visst det) siden de er rundt 16-17 år, og har mange fritidsaktiviteter (fotball, hest div....). men den ene har begynt på videregående et stykke unna, slik at det blir vanskeligere for henne.

Det med innbrudd og slik tenker jeg ikke på, da kan vi ikke reise på butikken en gang, eller overnatte hos noen.... Vil folk følge med om vi er hjemme eller ikke klarer de det uansett.

Bor ikke Oslo, så barnepassbyrå går ikke her. De hadde noe lister på Frivillighetssentralen, men det var mest jenter på 13-14 år. Og de synes jeg er litt unge for lenger enn noen timer med tre barn.

hengte opp noe kortere utgave av mitt på et par passer i går, har ikke fått svar enda, men haster ikke helt med det første da.

takk for tipsene forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...