Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Hva betyr dette, og er det bra?? 1.erytrocyttantistoffer ikke påvist 2.antistoffer mot rubella virus: påvist VDRL: <1 normal
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Det første vet jeg ikke hva er men det andre er vel at du har hatt røde hunder som barn. (og det er jo bra, så får du det ikke i svangerskapet)
krølle... Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Det er veldig bra. 1. Erytrocyttantistoffer kan man få dersom man har fått blodoverføring, eller har (fått) barn som er Rhesus negativ, mens man selv er Rhesus postiv. Altså bra om man ikke har det... 2. Antistoffer mot rubella virus betyr at du enten har hatt røde hunder eller er vaksinert mot det, og altså er beskyttet mot ny infeksjon. 3. VDRL er test mot syfilis som før var lovpålagt å ta av alle gravide i Norge. Ikke pålagt lengre, men de fleste leger slenger den med av gammel vane. <1 betyr at du ikke har syfilis... og det er jo en bra ting.
mor til prins Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 det første tror jeg betyr at det ikke er påvist antistoffer i de røde blodcellene dine. det er bra. det andre betyr at du har antistoffer mot røde hunder. de fleste er vaksinert mot dette. da har man antistoffer mot det. det kan også være at du har hatt det som barn. dette er bra for da blir du ikke smittet mer. røde hunder i svangerskapet er ikke bra for barnet. det siste vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 JIPPI, takk for svaret, nå ble jeg glad.
Tiddelidu Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Skal vi se.. Kikker litt i "klinisk kjemi og fysiologi": 1: "Uforlik mellom mor og foster kan føre til at moren danner antistoffer mot fosterets blodceller. Antistoffene dannes som regel etter fødselen og er derfor farlig først ved neste graviditet. (...) Antistoffer passerer morkaken og kan ødelegge fosterets blodceller ved neste graviditet". Det vil vel da si at du ikke har antistoffer mot fosterets blod, det er bra 3: VDRL kunne jeg ikke finne... Står det noe annet i forbindelse med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå