Gå til innhold

Gråt vs depresjon (voksne)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og kjenner litt på at nå har det blitt litt vel mye motgang i det siste. Jeg har mest lyst til å sette meg ned og gråte. Så begynner jeg å tenke at kanskje jeg er deprimert? Hva er tegnene på depresjon? Kanskje jeg bare må skjerpe meg og tenke litt mer positive tanker for å komme meg gjennom dette.

Hvor ofte er det vanlig at voksne gråter, tror dere? Jeg tenker ikke på gråting av ting dere ser på TV eller fordi dere blir rørt av noens omtanke eller sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff - veldig vanskelig å svare på. Det er nok veldig forskjellig hvor ofte man gråter, og for hva. Noen gråter mye og ofte, andre veldig sjelden - og man kan være deprimert også uten å gråte. Hvis du har følt deg fortvilet og nedstemt over lengre tid - f.eks. de siste 14 dagene eller mer, kan det godt være du er deprimert. Hvis det går ut over dine daglige aktiviteter, at du ikke orker gjøre det du vanligvis pleier å gjøre, søk hjelp. Lurer du fortsatt, les mer om det på nettet, lån bøker om depresjon, snakk med noen av dine nærmeste om det. Hvis du virkelig føler deg helt elendig, snakk med legen din. Hun/han kan hjelpe!

Skrevet

Prøv å finne ut om depresjonen knytter seg til et bestemt problem som lar seg løse. Det kan være lurt å søke støtte hos en av sine nærmeste venner.

Hvis mismotet eller depresjonen knytter seg til familiesituasjonen kan det være lurt å snakke med en familierådgiver.

Ikke godta at det skal være slik. Livet er for kort til å kaste bort tid på å være deprimert. GJØR NOE MED DET!

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...