Gå til innhold

tror dere på ringstesten...og annet om kjønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ringtesten viste at jeg får gutt! og så jente, ble det samme på sambo ( heldigvis!!) så det blir to barn på meg i følge den.

Og ifølge det kinesiske fødselskartet, skal jeg også få gutt (både her og på babyverden).

Så selvom jordmor tippet jente uten å ha sett kjønnet da vi var på UL, så begynner jeg mer og mer å tro på atd et er en Tobias i magen min. Turbo-Tobias!

Har jeg gutte eller jentemage?

http://jonasja.homeftp.org

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/425145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringtesten tror jeg ikkeno på. Heller ikke på dette med mageform. Livmora vår kan f.eks være framover- eller bakoverliggende. Dette er konstant uansett antall svangerskap. Det kan ikke ungen gjøre noe som helst med... heller ikke plassering av morkake, som også kan gjøre utslag på mageformen.

Det jeg derimot har begynt å tro på er dette med hjertelyd... de sier at høy hjertefrekvens er tegn på jente, mens lav er tegn på gutt.

Blir uansett spennende å se hva det blir som kommer ut denne gangen :)

Skrevet

Neinei, er vel ingen som tror heeeeelt seriøst på de testene, vel? :) Jeg synes de er morsomme, men hadde de stemt med virkeligheten, så hadde jo en og annen luring gjort det til et levebrød å utføre de testene der "med 100% sikkerhet, eller pengene tilbake"-garanti. Men morsomt å spekulere er det jo likevel!

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Hehe- da skal hvertfall jeg legge hjertefrekvens-teorien død :)

Vår er godt over 150 og det er en gutt med pung og tissefant:)

Jeg tror du som meg har en Tobias i magen Bella!!

Jeg har jo hatt alle typiske guttetegna-og ringtest og kinesiske fødekart sier begge gutt..

men 1 ultralyd var helt garantert jente!! men det viste seg jo å være grundig feil når de i uke 26 kunne se både pung og det som var :)

Hvor lenge er det til dere skal på ultralyd igjen??:)

Skrevet

Det med hjertefrekvensen er bare en myte, det også, ifølge sånn cirka 10 jordmødre jeg har spurt :)

Skrevet

Morsomt å spekulere i er det ialefall, selvom hun som tok ringtesten på meg, sa at det har stemt på alle i hennes familie i alle år.

Blir veldig spennende å se hvem som kommer ut :o)

Hjertelyden er diffus også her, 140. det sies jo at gutter er opp til 140, og jenter fra 140 og oppover.... spennende!

Skrevet

Det var jordmor som sa det med hjertet. Hun hørte på ungen, kjente på magen, og uttalte skråsikkert at det var ei jente. Hun har jobbet som jordmor i 30 år og født 6 barn selv. Så jeg tar ikke dette helt ut av lufta nei. Har aldri trodd på dette våset selv, men kjente jeg ble litt i tvil da jeg var på kontroll sist. Jordmødre vet ofte hva de prater om.

Ringtest og sånne ting har jeg som sagt ikkeno tro på, ei heller dette med mageform.

Når det gjelder UL og pung, så må jeg bare få kommentere at det faktisk går an å se feil av pung/tissefant og kjønnslepper/klitoris. Jeg har selv et tantebarn som var GARANTERT en gutt etter UL, her ser dere pungen og tissen og hele greia - men ut kom min lille niese, verdens mest feminine jente :)

Skrevet

Ja, men det er altså temmelig mange jordmødre som er uenige med henne da :) Kan jo hende at hun ikke oppdaterer seg så mye på siste nytt siden hun jo som du sier har jobbet med dette i 30 år og selv født 6 barn??? Bare spekulasjon akkurat det selvsagt! For alt jeg vet, leser hun fagtidsskrifter hver eneste dag :) Jeg tror absolutt ikke du har tatt dette ut av lufta. Bare konstanterer at de jordmødrene jeg har snakket med, er uenige med henne og de argumenterer på faglig grunnlag. Så enten tar de feil eller hun tar feil. Mer kan vi vel ikke finne ut av dette her og nå, går jeg ut fra :)

Skrevet

2 uker til 3D UL! gleder meg! håper lille ikke er like sjenert da!

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Ja kanskje i uke 17-19..

Da tok de feil på meg..

Men vi så pung og tiss i uke 26- og da var babyen så stor at det var ikke mulig å ta feil.. og det var sjelden det kom så tydelig frem sa jordmor :)

Jeg tror i utgangspunktet ikke på noen av kjerringrådene eller mytene jeg da..

selv du kan se bilde av pungen og tissen under nicket mitt!! ;) tilogmed gamle farmor så hva det var

Selvfølgelig, alle kan ta feil :)

Skrevet

Forrige svangerskap lå pulsen på rundt 150,, det ble jente.. Så da stemte myten liksom på meg..

Men denne gangen har jeg guttefølelse,, selv om hjertelyden ligger mellom 160 og 144... Spent på å se på UL jeg.. Men det er lenge til.. 4 oktober skal jeg ha den ordinære UL..

Skrevet

det meste av slike rådet tydet jente hos meg. Men jammen har ikke babyen i magen både tissemann og pung du...

Skrevet

Mamma har 4 barn og hjetesalg testen har vært rett på alle hennes... Jeg går til samme lege og han sa nurket vårt hadde 149 så da var det en "jente".

Men han lo jo da og sa at dette er en gammel myte og en veldig usikker kjønnstest :o)

Så stoler ikke på dette nei. Men litt sant er det for det har seg slik at somregelt, men bare somregelt har gutter mellom 120-140 og jenter 140-160.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...