knestrømp Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Vi var på besøk hos besteforeldrene på far sia til dattera mi i sommer. (lang reise) Jeg syntes farmora er verdens beste farmor! Men jeg sliter lit med samboeren hennes. Han fungerer som en stefar ti faren til dattera mi og han vil at barnebarna til farmora skal kalle han for "far". Noe som jeg syntes er veldig bra da. I mine øyne er han like mye bestefpreldre som alle de andre. Men jeg fikk han litt i vrangstrupen sist vi var på besøk. Vi snakket om barn og fine barn og stygge barn.. Ihvertfall så sa jeg i den diskusjonen at JEG syntes jenta MI er den nydeligste jenta i hele verden. Noe som alle mødre syntes om barna sine selfølgeli. Men da utbrøt han: Nei, det er hun slettes ikke! Jeg så stygt på han å sa: Du kan da ikke si noe sånt til en mor! Da sa han: Jeg er bare ærlig! Noe som såret meg noe fryktelig! Det er greit nok at han ikke trenger å syntes det samme som meg, men sånt sier man ikke! FY FAEN! Å det verste var at ikke engan faren til dattera mi støttet meg. Han sa bare at han tullet bare..... hallo! Jeg vet ikke om jeg overreagerer eller om jeg skal ta det som en veldig dårlig spøk..?? Jeg har mistet sansen for den fyren nå.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Synest du overreagere ja... Spiller vel ingen rolle hva han synest.
knestrømp Skrevet 22. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2006 Nei, det spiller jo ingen rolle hva han synes.. Men det finnes jo grenser for hva man kan si da! Jeg er spent på hvordan DU hadde reagert vist det var DU som hadde opplevd det samme.??
knestrømp Skrevet 22. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2006 Jeg overreagerer kanskje litt. men jeg vet at det er få mødre som vil høre noe sånt fra bestefaren til barnet. lite koseli mener ihvertfall jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Kanskje han bare tullet:-) Synest barna mine er nydelige uansett jeg da....bryr meg katten hva andre synest.
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 noe som er helt vanlig når man er førstegangsmor. Selv ble jeg veldig såret over at onkelen til eldstegutten min sa at gutten var på stadie med et dyr, da gutten var litt under året. Jeg protesterte, men han påsto hardnakket at så små barn bare reagerte på instinkter som dyr. I ettertid ser jeg jo at et sånt utsagn ikke betyr at han er en dårlig onkel, men jeg forbeholder meg retten til å mene at det var et spesielt dårlig formulert utsagn. Ikke la et sånt utsagn ødelegge et ellers godt forhold. Hva betyr det om han ikke synes hun er verdens vakreste unge? Han kan jo likevel være utrolig glad i henne...
knestrømp Skrevet 23. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2006 Ja. Jeg har også litt lett for å ta ting lett til meg. Sånn har jeg bestandig vært.. så jeg skal inrømme at jeg overeagerer en liten smule.. Jeg skjønner godt at du ble såret av å få høre noe sånt. Det ble litt feil sagt av han. Jeg håper han bare tullet ste- farfaren til dattera mi. Han tuller mye den fyren.. Han sier tilogmed at han syntes babyer er stygge vesner.. Tykke og tannløse.. hehehe! Men jeg skal ikke la den der uttalelsen hans ødelegge noe som helst. For jeg er så glad i den familien<3 Men sier han noe lignende en gang til, så kommer jeg til å si klart ifra nøyaktig hva jeg mener om sånne utalelser.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Jeg forstår deg godt, hadde også blitt såret over en slik kommentar. Desverre er ikke alle så nøye med hva de vrenger utav seg. Synd for dem for ofte ender de opp med å bli dårlig likt av andre!
knestrømp Skrevet 25. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2006 Takk for at du forstår=) Han slenger litt for mye med kjeften,ja!
Ranveig R Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Nei, det var ikkje ein pen ting å seie. Men du får nesten berre ignorere det, sjølv om det ikkje er lett der og då. Det ville i alle fall vere dumt å gå og vere sur på ein flott bestefar i lange tider på grunn av ein liten kommentar, som du ikkje veit grunnen til heller. Kanskje var det ein spøk? Så om du ikkje kan gløyme kommentaren (klart at det vil vere vanskeleg) så ville eg nok prøvd å gjere gode miner til slett spel (eller kva det no heiter) og late som ingenting.
Ranveig R Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Hehe, klart at ungen til eit Hengebuksvin må vere på stadie med eit dyr... ;-p
Ranveig R Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Og skulle han kome med liknande utsagn igjen, får du berre ta igjen med same mynt: "Du er ikkje akkurat noko glansbilde sjølv heller!", for eksempel... Eller berre sei at du blir såra når han seier slikt og at det er dumt og unødvendig med slike utsagn.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #13 Skrevet 26. august 2006 Hadde nok blitt både paff og lei meg, jeg også... Selvsagt er ens egne unger verdens fineste! Skulle bare mangle om man ikke synes det. Og det synes jeg han burde ha innsett, og dermed holdt munn om han nå er aldri så uenig. -Dessuten sa du jo ikke at jenta di var verdens fineste, men at DU syntes hun var verdens fineste... Og det har du nok helt rett i!:-)
knestrømp Skrevet 27. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2006 Ja, Ikke sant! Det er jo ingen som har sagt at han trenger å syntes det. Det verste av alt er jo at jeg vet at det er ikke akuart noe stygg unge jeg har.. Enda det hørtes ut som han syntes hun var stygg på måten han sa det på. Men jeg vet at han er glad i henne. Å det er jo bra.. Jeg får bare prøve å glemme det hele. Men sier han noe lignende neste gang, så kommer jeg til å si hva jeg mener om det,ja!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #15 Skrevet 29. august 2006 Han var litt frekk, synes jeg. Jeg tror han bare ønsket å provesere. Ei mor må få lov til å synes at ungen er verdens beste og fineste.
knestrømp Skrevet 29. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 29. august 2006 Ja. han er kjent for det! Det er ikke bare meg han kan komme med sånne frekke komentarer.. så det er vel bare sånn han er... hmf!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå