Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 jeg er alene med ei tutte på 2 år.. ønsker meg mere enn noe annet flere barn.. fines det noen muligheter for meg å bli gravid uten å trenge en mann til stede?for ikke å virke alt for egoistisk... kan jeg f.eks adoptere? eller hva med sæd donor? hva ville noe sånt ha kostet meg?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Sæddonor kan du vel, men da må du til damnark tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Jeg har litt samme problemet. Jeg prøver å avgjøre hva som er mest egoistisk (om noen av alternativene nå kan regnes for å være det); a) få et barn til uten en pappa fordi jeg har lyst på flere barn og fordi jeg ikke vil at vesla skal være alene når jeg blir borte eller ikke få flere barn hvis jeg ikke finner en og få dem med slik at vesla blir enebarn. Jeg heller tross alt mot det første, men venter noen år for å se om drømmemannen endelig dukker opp, har jo litt tid på meg enda. Hvis ikke blir det nok Stork i Danmark eller liknende (vil helst ha privat donor, men de vokser jo ikke på trær).
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 For å faktisk svare på spørsmålet ditt, noe jeg glemte over; ja du kan adoptere (er en artikkel om dette i neste Det Nye, tar for seg inseminasjon, enslig-adopsjon og prøveør), du kan dra til Storkklinikken i Danmark, tror det er rundt kr 5000 per inseminasjon + reiseutgifter, du kan prøve å finne en privat donor enten blant de du kjenner eller f.eks gaysir (nettsted for homofile), det er vissnok også en klinikk i England (?) som sender frossen sæd fra sin sædbank. Man kjøper da en "pakka" på 4 forsøk, er ikke sikker på prisen, men det er noen tusen (muligens rundt 25-30000).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå