Gå til innhold

Flere som skal føde i november i Stavanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på om det er flere enn meg som lurer på hva som er smart å ta med seg av ting og tang når man skal på sykehuset,både til seg selv og babyen?

Jeg tenker da spesielt på om noen av dere som har født på Stavanger tidligere har noen gode tips og råd?

Hvordan er det der? Kan pappan komme og gå som han vil eller kan han kun komme i visitt-tiden?

Lurer veldig på pasient-hotellet som åpner nå i august,flere som har tenkt på det? Høres mer fristende ut å kunne ha sitt eget rom der pappan også kan få bo enn å ligge 4-5 på et rom! Ble endel spm her men takker for alle svar;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Fødte en gutt på stavanger i april 2005. Lå da på 6mannsrom Nå er hele barsel bygget om og det er visst bare enkelt og tomannsrom.( Har ikke vært å sett selv, men en venninne fødte der nettopp). Har selv termin 15 des, og ser også fram til pasienthotellet! Tror det blir veldig bra!

På stavanger kan både pappaen og andre komme på besøk utenom visitt tid, men en må da være på gangen eller oppholdsstuen så en ike forstyrrer de som vil hvile.

Av egen erfaring anbefales IKKE besøk utenom visitttid. Du trenger hvile!!

Det jeg anbefaler på det varmeste å ta med er den største og mykeste joggebuksa du har!!

Håper du har fått svar på noe av det du lurte på!!

Skrevet

Heisann! Fødte i Stavanger des 2004 og skal føde igjen i november (22)

Har også hørt at det er blitt tomannsrom nå og at en kun ligger to netter her. Blir visstnok overført til pasienthotellet etterpå.

Vil heller ikke anbefale besøk utenom visittidene. Hadde det sist og det var litt slitsomt. Skal be om rspekt for dette denne gang. Pappen har forresten en time visittid utenom alle andre.

Du får alt du trenger til babyen mens du er på sykehuset (iallfall på barsel). Til deg selv får du morgenkåpe, nattskjorte, nettingtruser og store bind/bleier. Dette vil jeg anbefale å ta med:

-Joggedress/myke klær + t-shorter. (Deilig med vanlige klær på dagtid. Følte meg mye freshere da enn i morgenkåpen)

-Sandaler

-Toalettsaker

-Bind (Kunne gå over til store bind etter et par dager. Var da greit å slippe de store bleiene etter min mening!)

-Skrivesaker (Slik at du kan notere hvem som gir hvilke gaver, evt telefonnummer til folk du blir kjent med eller ting du vil huske mtp babyen)

-Fotoutstyr

-Klær for hjemreisen til både deg og babyen

Når har du termin? Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar til dere begge to!

Ble bare såå glad da jeg hørte at man nå ligger på tomannsrom;-)

Har nemlig familiemedlemmer som har født på Stavanger som har ligget opptil 6 på et rom og de sier det var helt grusomt og orket ikke å være der så de dro hjem etter bare 1 dag eller 2 og møtte veggen da de kom hjem (hadde jo vært greit å vært der litt lenger).

Hvor lenge lå dere på sykehuset?

Jeg har termin 12 november og vi gleder oss såå:-)

Skrevet

Jeg lå på firemannsrom. Gikk helt geit. Faktisk snakket jeg nesten ikke med de andre. De andre slet en del med ammingen og hadde så og si alltid skilleveggene oppe. I tillegg var babyene veldig rolige. Jeg fikk rett og slett mye privatliv. Men der og da hadde jeg ikke behov for å prate med de andre heller. Hadde nok med å se på nurket mitt=)

Jeg lå 4 netter på sykehuset. Skulle egentlig reise hjem dagen før, men fikk ikke pga bilyd på hjertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...