marri81 Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Jeg blir helt fasiner av deg jeg! Visste ikke det fantes dagpappaer i det hele tatt! Men at en dagpappa kan være så flink... Helt utrolig! Jeg leter etter en dagmamma eller pappa nå til lille jenta mi fra oktober, hun blir 11mnd da! Har du noen tips hvor det er lurt å finne og hvordan det egentlig skjer? Hørte at flinke dagmammaer ikke trenger å legge ut annonsene på nettet... Men hvordan finner man en flink en da? Jeg vil jo ikke overlate barnet mitt til hvem som helst... Men det er så vanskelig! Finnes det kanskje andre sider hvor man kan søke?? Eller vil du kanskje ha et barn til? Vi bor i oslo...
Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Jeg anbefaler at du bruker din nærmeste Åpen Barnehage, både for å se etter dagmamma, og for hygge og nytte for deg og jenta di. Der kan du observere folk som er dagmamma, og bli kjent om det er noen du liker. Du kan også snakke med folk som har barn på samme alder som du. Kanskje noen kan tenke seg å være hjemme fram til neste sommer med bare sin egen (på alder med din), og ha bare jenta di som dagbarn i tillegg? Eller kanskje dere kan få til en bytteordning fram til sommeren hvor dere begge jobber 3 dager i uka og passer den andres barn pluss egen 2 dager? For å få dette til å gå opp må besteforeldre, fedre, tanter og hva det måtte være SAMMEN klare å ta seg av f.eks. onsdagene. Ellers er nok beste måten å få tak i en som jobber som dagmamma, å spørre alle kjente med litt større barn om de har brukt dagmamma, og hva de syntes om henne. Lykke til, i alle fall. Er du allerede bruker av en åpen bhg, og i tilfelle hvilken?
marri81 Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2006 Hei! Nei, vi bruker ikke aapen barnehage... Visste ikke at jeg kunne bruke den selv, trodde det var bare for de som jobber som dagmammaer! Men skal proeve, takk! Jeg har desverre ikke anledning aa vaere fra jobb noen ganger i uka.. og de jeg kjenner med barn paa omtrent samme alder har faatt barnehageplasser! Saa vi var skikkelig uheldig der! Besteforeldre bor desverre ikke i norge lenger, saa vi er stortsett alene med jenta vaar! Haapet virkelig paa aa faa barnehage, men men... Men tusen takk for tipsen! Vi skal proeve paa det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå