Gå til innhold

Bruker dere lue på babyen om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er 3 uker og soveromstemperaturen kommer ned i ca 17-18 grader om natten. Ville dere brukt en tynn lue?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig. Er heller ikke anbefalt av krybbedødforeningen. De regulerer jo kroppstemperaturen gjennom hodet. Det kan fort bli for varmt med lue.

Skrevet

Nei, eg er einig i at babyen ikkje treng hue om natta. Berre unngå trekk. 50% av overskuddsvarmen som kroppen kvittar seg med forvinn ut gjennom hovudet, så ei hue vil kunne føre til overoppheting som sjølvsagt ikkje er bra.

Skrevet

Ikke bruk lue innendørs uanz hva temperaturen er og 17-18 grader er da ihvertfall her i huset ganske varmt på et soverom om natten..

Pass bare på at hun ikke ligger i trekk.

Skrevet

absolutt ikje, men du kan jo kanskje kjøpe et saueskinn som babyen kan sove på

Skrevet

Ja, jeg brukte det. Var kjempesøt ;)

Skrevet

Bruker ikke lue om natten nei..

Skrevet

Vi brukte lue på sykehuset men det var pga av at guttene var litt små da de ble født. Men har ikke brukt lue om natten i etterkant. Tror nok ikke at dere trenger det heller..

Skrevet

17-18 grader er jo kjempevarmt på natta. Vi har kun brukt lue på natta de første par ukene med ny baby om det har vært ned rundt 0 grader på soverommet. Vi har alltid vinduet åpent på soverommet året rundt og ingen varme på.

Skrevet

0 grader på soverommet er det vel ingen som har vel?

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg passe bare på at babyen min ikke ligger i rekk.

Skrevet

Nei, for alle del! Ikke bruk lue ved 17-18 grader, selv om hun bare er 3 uker

Snupp har aldri hatt lue på seg når hun sover, i vinter var det ca 14-16 grader på soverommet vårt, ingen lue da heller! Det skal ikke være nødvendig.

(da Snupp var nyfødt, var det ca 16-18 grader, ingen lue da heller!)

Tildes mamma

Skrevet

Nei,, man burde ikke bruke lue på babyen om natta... Det er der de skiller ut varmen! Viktig å la de gjøre det:)

Er absolutt ikke nødvendig:)

Skrevet

Om du har en hel etasje som ikke er oppvarmet i det hele tatt og så har vinduet åpent og det er mange kuldegrader ute kryper det ned mot 0 på soverommet faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...