Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Lar du h*n være litt alene i den tiden den er våken, eller er det alltid drøs og kos i våken tilstand? Litt usikker på om jeg må underholde hele tiden....hun er 2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Gullet mitt ligger mye alene på gulvet el. sitter i vippestol. Jeg har vært litt bevisst på at hun skal få litt "alene-tid". Da får jeg gjort masse selv om hun er våken. Tror de har litt godt av det. Lar henne sef ikke ligge å skrike da...
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 jeg lar jenta mi ligge å "utforske" verden litt alene, er redd hun ellers bare skal ligge på armen, og at jeg da ikke får gjort noe hjemme. tar henne opp når hun begynner å bli missfornøyd. hun er 17 dager gammel, men det blir mye kos også selvførgelig
*ulvemor* Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 jenta mi elsker å ligge alene og pusle. Noen ganger når jeg legger meg ved siden av henne så snur hun seg bort Er derfor veldig var på når hun vil ha mammakontakt, tar henne opp når hun gir uttrykk for at hun vil det, og da tuller vi og synger og leser bok Da hun var to mnd, lå hun under babygymmen en god del alene, men ikke i så lange intervaller som nå.
*ulvemor* Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 er jo stort sett alltid rett i nærheten av henne da! så klart
Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Gutten min er 6 mnd nå, men har hele tiden fått lov til å ligge endel alene i lekegrinda si eller på gulvet - avhengig av hvor jeg er da vi har hund.. Han begynte tidlig å interessere seg for å leke med babygym etc og har da latt han leke selvstendig - men selvfølgelig gitt han oppmerksomhet og kos når han krever det! Resultatet jeg har fått i dag er ihvertfall en liten gutt som 8 av 10 ganger foretrekker å leke på gulvet og krype rundt enn å sitte og klenge på armen til mamma. Dette er jo veldig individuellt da så man må jo bare se an hva babyen trives best med.
palia Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 satt akkurat å lurte på det samme. jeg lar tulla mi ligge masse på gulvet alene, er hun missfornøyd så tar jeg henne opp, men hun ligger ofte å "kjefter" på babygymmen sin også så tar henne ikke opp når hun ligger å maser til lekene sine. har latt henne ligge i lengre og lengre intervaller etterhvert som hun blir større. Må ofte gå å snu henne da for hun snur seg til magen og klarer ikke å snu seg tilbake igjen så da blir det litt klaging etter å ha ligget på magen en stund. Når pappaen kommer hjem fra jobb blir det ofte en del kosing å sånn, og når vi er ute blandt folk må jeg ofte holde henne, men ikke noe problem å ligge alene når det bare er oss der. hun er 4,5 mnd
Ranveig R Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Då guten vår var 2 mnd gamal var han stort sett PÅ meg konstant. Enten på puppen eller på fanget. Men kort etter begynte han å leike litt med babygymmen, kunne då ligge for seg sjølv i nokre minutt. Viss babyen viser tegn til å ville være hos deg synest eg du bør la ho få det som ho vil. Ho er for liten etil å "utnytte" situasjonen uansett, så viss ho griner/er sutrete er det eit behov ho treng å få dekka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå