Gå til innhold

Hvor mye "samhandler" du med baby i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar du h*n være litt alene i den tiden den er våken, eller er det alltid drøs og kos i våken tilstand? Litt usikker på om jeg må underholde hele tiden....hun er 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gullet mitt ligger mye alene på gulvet el. sitter i vippestol. Jeg har vært litt bevisst på at hun skal få litt "alene-tid". Da får jeg gjort masse selv om hun er våken. Tror de har litt godt av det. Lar henne sef ikke ligge å skrike da...

Skrevet

jeg lar jenta mi ligge å "utforske" verden litt alene, er redd hun ellers bare skal ligge på armen, og at jeg da ikke får gjort noe hjemme. tar henne opp når hun begynner å bli missfornøyd. hun er 17 dager gammel, men det blir mye kos også selvførgelig :)

Skrevet

jenta mi elsker å ligge alene og pusle. Noen ganger når jeg legger meg ved siden av henne så snur hun seg bort :) Er derfor veldig var på når hun vil ha mammakontakt, tar henne opp når hun gir uttrykk for at hun vil det, og da tuller vi og synger og leser bok :) Da hun var to mnd, lå hun under babygymmen en god del alene, men ikke i så lange intervaller som nå.

Skrevet

er jo stort sett alltid rett i nærheten av henne da! så klart :)

Skrevet

Gutten min er 6 mnd nå, men har hele tiden fått lov til å ligge endel alene i lekegrinda si eller på gulvet - avhengig av hvor jeg er da vi har hund.. Han begynte tidlig å interessere seg for å leke med babygym etc og har da latt han leke selvstendig - men selvfølgelig gitt han oppmerksomhet og kos når han krever det! :) Resultatet jeg har fått i dag er ihvertfall en liten gutt som 8 av 10 ganger foretrekker å leke på gulvet og krype rundt enn å sitte og klenge på armen til mamma.

Dette er jo veldig individuellt da så man må jo bare se an hva babyen trives best med.

Skrevet

satt akkurat å lurte på det samme.

jeg lar tulla mi ligge masse på gulvet alene, er hun missfornøyd så tar jeg henne opp, men hun ligger ofte å "kjefter" på babygymmen sin også så tar henne ikke opp når hun ligger å maser til lekene sine.

har latt henne ligge i lengre og lengre intervaller etterhvert som hun blir større.

Må ofte gå å snu henne da for hun snur seg til magen og klarer ikke å snu seg tilbake igjen så da blir det litt klaging etter å ha ligget på magen en stund.

Når pappaen kommer hjem fra jobb blir det ofte en del kosing å sånn, og når vi er ute blandt folk må jeg ofte holde henne, men ikke noe problem å ligge alene når det bare er oss der.

hun er 4,5 mnd

Skrevet

Då guten vår var 2 mnd gamal var han stort sett PÅ meg konstant. Enten på puppen eller på fanget. Men kort etter begynte han å leike litt med babygymmen, kunne då ligge for seg sjølv i nokre minutt.

Viss babyen viser tegn til å ville være hos deg synest eg du bør la ho få det som ho vil. Ho er for liten etil å "utnytte" situasjonen uansett, så viss ho griner/er sutrete er det eit behov ho treng å få dekka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...