lilli1979 - venter på ivf Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Leser stadig om det, men aner ikke hva det er og hva det gjør.. Ser også at noen som er i sin 5 pp har fått det. Kan alle få det eller må man ha prøvd så og så lenge? Litt uvitende jeg.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Pergo eller pergotime som det egentlig heter, er et hormonellt medikament som kan hjelpe deg å få eggløsning, hvis man ikke har det. Men det er ikke alle det funker på. Har også skjønt at man kan få det for å forsterke eggløsning. Jeg tror først og fremst at du må ha prøvd en stund for å få det, eller hvis du har diagnosen PCO, får du det med en gang (stort sett). Jeg har selv gått på det en gang, og ble gravid på det (har PCO)!
~Maja Mor~ Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 hei du! Det er kanskje meg du sikter til, jeg har fått pergo og er i min 5 pp. Jeg har pco og har veldig sjeklden EL. Jeg vet ikke om alle gyn deler ut pergo så tidlig i prøvingen, men med 1 eller 2 EL i året, er ikke sjansen for meg veldig stor. Så det er grunnen til at jeg har fått det. "Vanlige" folk uten en slik diagnose må nok prøve i et år før det blir utredning, så vidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå