Gå til innhold

Hjelp til reiseplanlegging til California m/ 9 mnd gml baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo Ladies (and Gents hvis det er noen der)

Skal til California snart, og lurer på om noen har tips i forb. med reise så lang m/ baby?

Jeg har hittil spist opp alle neglene over terrorangreps-frykten...men foreløpig skal vi reise.

Eneste jeg har forsøkt å ordne er en Babycot eller Baby Bassinet på flyet. Dette har jeg ikke fått bekreftet på noen måte annet enn muntlig:-( Tror jeg kanskje må stille tidligere på flyplassen for å bestille igjen.

Ellers hvordan reise med tung baby - Bæremeis eller trille HVIS det er lov nå som det skjer så mye fælt. Tenkte kjøpe brukt bæremeis til USA, og kjøpe ny trille i der da det er mye rimeligere.

Input fra dere er superdupert! På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper IKKE å stille tidlig opp på flyplassen for slike seter. Disse setene fremst i flyene blir reservert LAAAAANG tid i forveien. På en chartertur til syden koster den fremste raden der en ahr stører plass til bena og kan este seng på veggen ca.300 kr. tur retur. Men en må bestile av FLYSELSKAPET, ikke reiseselskapet. Så ring flyselskapet og oppgi flynr. sov. og si at du vil ha sete HELT fremst (ikke nestfremst for da kan du liksågodt sitte på 12 rad som 3 rad, det er setene HELT fremst som teller.....)

Bæremeis er litt tungt å drasse på. Men babybjørn er fint. En kan sitte i babybjørn frem til en er 11 kilo og 90 cm. eller noe. Blir litt tungt med en baby på 9 mnd. men en babybjørn bæremeis og en liten TRILLE (billige til 200 kr. kan fås tak i på de fleste babybutikkene i norge også. litt kjip, men helt ok til sånt bruk....)

Skrevet

Lurer på det samme som deg i grunn. Jeg og vesla skal til California i desember å hun er 14mnd når vi reiser.

Gruer meg til å ha henne på fanget i så mange timer å styr med å mate henne osv. Reiser med ei venninne så hun kan jo sitte på fanget hennes men hadde vært greit med en plass for henne å sitte å spise.

Men har ikke råd til å kjøpe eget sete til henne heller.

Hvor mye må du betale for babyen din forresten? Jeg måtte ut med 928kr men det var pga forsikringa sa de.

Skrevet

Hei, som anonym sier over her. Du må passe på å få plasser helt fremme, eller når man reiser så langt så er det ofte flere sånne plasser. Det som er viktig er at du ikke har et sete foran deg, men en vegg. Da får dere bedre plass, ofte kan barnet leke litt på gulvet foran dere også. Dette må dere passe på å bestille i god tid!!

Veldig mange steder er det forbudt å ta med triller helt inn til flyet, tror du må belage deg på å bære. På Gardermoen så har de jo de handletrillene som barn kan sitte i.

Skrevet

Hei ! Tror jeg betalte noe lignende for baby'n min.

Du blir nødt til å få litt hjelp fra venninnen på turen! Det kommer helt sikkert til å gå bra og blir en flott tur.

Jeg gruer meg nå pga fokus på terror etc. Det er litt skremmende.

Noen som har noen kommentarer - blir jeg glad for å lese de!

Skrevet

Hadde aldri reist alene med jenta mi når hun er så liten. Eller ikke så langt da.

Vi kan trøste oss med at det sitter bevæpnede vakter ombord på flyet så det er litt mer sikrere enn det var før(med mindre han vakta er korrupt da..grøss..nei nå må jeg slutte her)

Var hvertfall bevæpnede vakter når jeg flydde til NY for 2 år siden.

Nei dette går nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...