Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Vi begynte forrige uke, da storesøster bet lillebror... og det har hun aldri gjort før og vet så godt at det ikke er lov. Så da måtte hun sitte 4 minutter i trappa. Hun gråt og gråt og hadde tydelig dårlig samvittighet. Vi satte en klokke på ringing om 4 minutter og hun satt der til den pep. Så forklarte vi henne igjen hvorfor hun satt der, og hun ga lillebror en god kos og sa unnskyld. Så ble vi enige om at nå snakker vi ikke mer om det, nå er vi ferdig med det og hun lovet å ikke gjøre det igjen. har brukt trappa en gang etterpå, og det virker! Hun er superblid og snill etterpå og synes tydelig at det er pyton kjedelig og pinlig å måtte sitte der... Andre som har prøvd? Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Jepp! På vår jente har vi bruk det i 1,5 år nå, men kun når vi føler det som eneste utvei! Kjempe effektivt. Vi har vært nødt til å bruke det i butikken også så hun fikk time out utenfor mens jeg sto litt borten for. Greiere enn at andre hører skrik og bæling under hele handleturen! Men holdt m 1 gang ved butikken! Ikke mere mas eller tulling eller skriking. Mye bedre enn å "snakke i hjæl" ungen. Hun får 4minutter og så forteller jeg at hun kan komme. Da vet hun at hun skal si unnskyld og vi snakker toppen 1 minutt om hvorfor man ikke skal gjøre det osv. Og da er vi ferdig med det! Mest effektivt! Det er ikke noe galt med time out! For det går lettere inn i et barn enn å prate prate og kjefte! Bare man gjør det riktig! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Vi har Time Out sted enten i trappa el på barnerommet. Syntes bare ikke det fungerer på min treåring. Virker som hun bare blir mere hissig og skriker enda verre.Enkelte ganger blir hun redd også av en eller annen grunn.Prøver å forklare henne hvorfor jeg setter henne der mens hun er rolig for att hun skal forstå men ser ikke ut som hun skjønner det. Kanskje hun syntes det er litt urettferdig noen ganger. Må vel bare prøve meg fram og se hvordan det går.Tror trassalderen spiller inn litt også.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Vi har prøvd litt til og fra med time out, men siden vi har liten leil visste vi aldri hvor vi skulle sette han. Nå står det derimot en stol på soverommet til oss foreldrene, og han må evnt sitte der. det har skjedd kanskje tre ganger og alle gangene har jeg måttet bære han tilbake, bære han tilbake, bære han tilbake veldig lenge før han endelig har skjølnt at jeg ikke gir meg. Så har han sittet der kun 1-2 minutter... Men føler at det fungerer, for hvis han får et slå-sparke-klype-kick og man prøver å snakke til han, så bare ler han og syns det er kjempegøy...
3 prins på vei Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Vi bruker den ene badet vårt. Det er i samme etasje som stue og kjøkken. Litt enklere enn å bruke rommet, for det er nede. Er i utgangspunktet ikke så begeistret for å bruke rommet heller, der skal man jo leke, sove og ha det hyggelig. Det viktigste er at det rommet som blir brukt er fryktelig kjedelig, og at time-outen foregår vekke fra de andre familiemedlemmene. Det er jo litt av pointet at de ikke skal få oppmerksomhet for dårlig oppførsel. Prøver å beherske meg til rolig stemmebruk, og ikke prate prate prate. Det er ikke alltid så enkelt, men det funker ihvertfall her hos oss!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå