Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Vi har bestemt oss for å ta ut 53 uker permisjon med 80 % lønn. Må disse ukene tas sammenhengende? Jeg er lærer og dersom jeg begynner i full jobb før foreksempel vinterferien, må mannen min ha permisjon i vinterferien, når jeg likevel er hjemme og kan passe vesle-frøkna?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 ja, de må tas sammenhengende - men du kan "forskyve" den med å ta ut ferie. Mannen din trenger ikke å ha permisjon på slutten, han kan f eks ta permisjon i januar, og du ta ferie eller jobbe da??
@nemone Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Ikke helt sikker på om jeg forstår helt hva du spør om, men du og mannen din kan bytte på og ha permisjon, dvs du kan gå tilbake i jobb og så ut i permisjon igjen, dere kan fordele helt fritt dere imellom. Sjekket dette nettopp med trygdekontoret da det er en relevant mulighet for oss. Du kan ta ferie i permisjonen, jeg hadde ferie i hele juli, og forskyver dermed permisjonen utover like lenge som ferien varte. Sjekk med trygdekontoret for og være sikker, evt på www.trygdeetaten.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå