venternr3:) Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Hei.. Mine svigerforeldre er skilte og har ikke snakket med hverandre siden den dagen de gikk fra hverandre. Min svigermor er kjempe bitter ennå og vil ikke høre snakk om han. Min svigerfar har ny familie med nye barn:) Det som er problemet er at min svigermor sier hun ikke vil komme hvis vi inviterer han. Hun har fått viljen sin av svogrene mine opp igjennom noe som har gjort dette mye værre. Min forlovede og jeg vil gjerne at begge to skal være der og synest dette er veldig vanskelig. Min mann har snakket med faren sin og sagt til han at vi vil invitere de også, men han sier at vi ikke må gjøre det for da ødelegger vi hele festen og lager mye styr med moren hans. Han er altid den som må vike for ting fordi han sier det er greit de ikke blir invitert. Jeg tror egentlig han synest det er litt dumt å alldri få være med¨på bryllup og barnedåper etc... Jeg er veldig fortvilet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Noen i samme situasjon? Skulle ønske noen kunne vokse opp og ikke tenke på seg selv hele tiden... Vi vil jo bare ha en hyggelig dag sammen med hele familien...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde invitert begge, så fikk de ordne opp seg i mellom. Her i huset har det fungert bra etterhvert....! En burde forresten ta for seg den svigermora de! Kan ikke oppføre seg sånn! Skal hun bestemme hvem som treffer barnebarn ol også da eller? Det hadde ikke jeg funnet meg i!
vilhababynå!! Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Besteforeldrene mine er skilt og da jeg konfirmerte meg var det mye snakk om å ikke invitere besten (han bodde i Danmark sammen med ei annen dame på den tiden). Men jeg sto på mitt og ville ha dem begge der, og tror du ikke at de kom? De kom begge to, snakket såvidt sammen og var heller sosiale med alle andre. I tillegg tok besten med seg sin nye kjæreste og hun hilste på bestemor. Det fungerte kjempebra! Syns du skal invitere dem begge, det ordner seg nok =)
pandabjørn Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 jg hadde også bedt begge to om jeg var deg... de for da være såpass voksene at de kan være i samme hus når dere skal gifte dere det får da være grenser til oppførsel ! du får sette de langt fra hverandre under middagen hvis ikke svigermora di tåler å se xmannen sin greit å være bitter men kan ikke være det livet ut heller.....
mayaya Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Jeg ville invitert begge, dette får de bare ordne opp i!!! Jeg har faktisk vært borti samme situasjon i aller nærmeste familie, da var det barnedåp til barnebarn som var saken. De møtte begge to, han med ny partner og barn, og siden da har de snakket sivilisert sammen! I tillegg er det et punkt til her jeg ville tenkt på. Siden svigerfar har nye barn, er jo dette søsken av brudgommen som ellers ikke får komme og ta del i familieselskaper.. Det høres trist ut, synes nå jeg da. Dere må gjøre som hjertet sier, men ikke tenk for mye på andre. Det er deres dag, og det ville vært urimelig av svigermor å "ødelegge" dagen deres pga dette. Lykke til!
venternr3:) Skrevet 21. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2006 Problemet er bare at hvis svigermor vil være vrang nok kommer ikke mormoren han eller onklene hans heller. Velger vi å invitere begge lager vi altså et stort familie problem og risikerer å miste kontakten med dem etterpå... Det er virkelig gale...... Fortvilet
anaina Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Dere kan ikke ta ansvar for andres konflikter og galskap. Inviter de dere ønsker skal komme, og er det da noen som velger å holde seg borte, sier det mer om gjestenes egoisme og prioriteringer enn om dere.
Maud Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Jeg er enig med de andre som har svart deg. Svigermoren din kan ikke forvente at dere skal utelukke svigerfar bare fordi hun ikke kan forholde seg til ham! Det er deres anledning, ikke hennes. Hvis resten av slekta lar seg styre av henne, så er jo det trist. Jeg tror jeg ville sagt både til henne, de som er på "hennes lag" og svigerfar at dere gjerne vil at alle skal være der og at dere derfor har invitert alle. Dessuten at hun kan få sitte ved bordet på en slik måte at hun ikke må snakke med ham. Vi har det litt på samme måte, samboerens foreldre er skilt, hun er bitter og han er den "slemme". Svigermor hilser ikke engang på ham og kona hvis de treffes. Barna bestemte seg for noen år siden for at nå hadde de tatt hensyn til henne lenge nok. Det er 20 år siden de ble skilt! Hun snufser og synes synd på seg selv, men har faktisk funnet seg i det. Dere har rett til en hyggelig dag sammen med hele familien selv om hun føler seg sviktet og er bitter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå