Gå til innhold

Når dro dere på sykehuset da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte før jeg rakk fødestua, og har i ettertid fått endel "pepper" fra en søster som mener jeg burde dratt til sykehuset tidligere. Syntes ikke selv jeg ventet for lenge hjemme, var bare en kombinasjon av jordmødre som ikke syntes det hastet at vi kom ned, lang vei til sykehuset, og at ungen plutselig fikk forferdelig hastverk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dro når vannet gikk,det var blodtilblandet,så turde ikke være hjemme nei,selv om jeg ikke kjente noe rier. Fikk lov å være på sykehuset selv om det gikk tregt da.

Skrevet

Da vannet gikk midt på natten fikk vi beskjed på sykehuset om at vi godt kunne vente til neste morgen. Siden det var første gang, vi var på fjellet med smale og glatte veier og ca 30 min til et sykehuset vi aldri hadde vært på før valgte vi likevel å dra. Kommentaren til jordmoren da vi kom var: "oj - og jeg som ba dere vente...."

Hadde 8 cm åpning ved første undersøkelse og fødte ca 2,5 timer etter at vi kom til sykehuset (og da satt hun fast en god stund - kunne født ca 1 time etter at vi kom).

Skrevet

Neste gang drar vi nok også ved første tegn (har hørt at det ofte går fortere med nr 2) selv om vi da (forhåpentligvis) er hjemme og kjenner veien til sykehuset godt :o)

Skrevet

Eg møtte opp til overtidsvurdering og vart sett i gang. Neste gong håpar eg (sjølvsagt) på at det heile kjem i gang av seg sjølv, og at fødselen tar lenger tid. For sikkerhets skyld bør vi vel dra til sjukehuset ganske fort når eg begynner å få rier, sidan fødselen gjekk veldig kjapt. Skal det ta to timar kortare tid med nr. 2 har vi ikkje stort meir enn tid og vei.

Skrevet

vi reiste til sykehuset halv ti på kvelden , og babyen ble født 4.15 på morgenen.

Skrevet

Dro når jeg hadde 4-7 min mellom riene...

Skrevet

Dro på sykehuset 5 uker før tiden, for en rutinekontroll - og morgenen etter kl.11.01 var hun født - lille keiserinna vår! ;) SURPRIIIISE, liksom!!

(akutt svangerskapsforgiftning)

Skrevet

Første gangen dro vi tidlig fordi jeg ikke viste at det bare var maserier (var 18år da).

Denne gangen dro vi og var på sykehuset kl.11.30 og ungen kom kl.17. Svake rier på begynnelsen, men kjempe vondt, turte ikke være hjemme lengre, hører jo om styrtfødsler, særlig med nr 2.

Skrevet

Masreiene kom også utrolig tett! 2-3min mellom hver.

Skrevet

Hadde gått hjemme med rier i ca 17 timer, hadde 2 1/2 minutt mellom riene, syns jeg hadde vært flink og drøyd det lenge. Da vi kom inn på sykehuset hadde jeg 2cm åpning!! og gullet ble ikke født før 18 timer etterpå. Jeg var ganske så utslitt for å si det sånn...

Skrevet

Var på sykehuset 9.30 og gutten var ute 15.30 :)

Skrevet

Jeg dro på sykehuset sånn at jeg var der klokken 00,15 og babyen kom klokken 02,19. Dette var min første fødsel, og jeg gjorde akkuratt slik jeg hadde fått beskjed om,hihi. Ventet til riene varte i ca et minutt og det var ca 5 minutter mellom hver. Vannet gikk klokken 20 og riene begynte kl 21. Neste fødsel kommer nok til å gå raskere, men jeg vil prøve å være lengst mulig hjemme. Bedre å stange hodet i veggen på badet hjemme, enn å ha folk rundt meg som ser på meg når jeg har vondt...... ;)

Skrevet

Var på sykehuset kl 16. Kl 20 var snuppa ute. Gikk fra 2 cm til 10 cm på 3,5 timer. AuAUAU!!

Skrevet

vannet gikk på kvelden hos meg. fikk beskjed om å komme opp på kontroll neste morgen.gikk å la meg, og kl 4 våknet jeg av riene.kl 5 ringte jeg opp og fikk heldigvis lov å komme opp.....kom inn 6.10. kl 6.30 hadde jeg 3-4 cm åpning. kl 7 hadde jeg full åpning.... skal love dere jeg hadde vondt!!!! hun lå litt langt oppe så måtte trykke henne ned litt før hun kom ut... fikk komme inn på fødestuen, presset 20-25 min så var hun ute 07.46... altså 3timer og 45 etter jeg våknet med rier... fikk streng beskjed om at neste gang jeg skal føde må jeg kom på sykkehuset med engang jeg får rier ettersom det som oftest går fortere andre gang...

Skrevet

1. gang: 6 timer etter innleggelse, selv om jm sa at jeg ikke kom til å få før neste dag...

2. gang: 15 min etter ankomst!

3. gang, reiste i goood tid pga fødsel nr 2. fikk 5 timer etter innleggelse.

Skrevet

Har reist til sykehuset med mindre enn 2 min mellom hver rie , alle tre gangene....

Og den raskeste som kom da (etter vi hadde kommet inn) var sistemann, han var ute en time etter vi kom, nr2 kom en og en halvtime etter, og nr1 kom 5,5 time etter...

Skrevet

3 min mellom riene, varte i ca 1 min. Da jeg kom hadde jeg hatt rier i 4,5 timer og da hadde tre umodne cm åpning.

Skrevet

Vannet gikk kl 06, dro på sykehuset kl 08, svake rier var allerede i gang. Hun var født kl 14:30.

Skrevet

kjente første murringer klokka halv ni om morran, var på forelesning. Kjørte alene til sykehuset i sjutida om kvelden, og dæven da var det vanskelig å kjøre bil, med deee riene. Faren kom på sykehuset i åttetiden, og jenta mi ble født 01.29

Skrevet

Dro etter 5 1/2 time med rier. Trodde jeg ville bli sendt hjem igjen, men neida- hadde 8 cm åpning, jeg !

Skrevet

riene startet kl 19 var ikke vonde så ringte helsesenter kl 21, men de hadde mye å gjøre.. så jeg sa at de kunne ringe meg opp når det passet de.. så de ringte kl 23. så dro opp kl 23.30 hadde da 5 cm åpning.. måtte reise med ambulansefly til sykehuset.. følte meg litt dum som hadde det siden jeg ikke hadde vondt å gikk selv å slikt.. så var på sykehuset kl 01.30, fikk vondt fra kl 03.40, de tok vannet ca 04 og jenta kom på 2 pressrier kl 05. var førstegangs :)

Skrevet

Nr 1: Var på sykehuset i 5 timer før han kom ut.

Nr 2: Var på sykehuset i 22 min før hun kom ut.

Skrevet

Med førstemann ringte jeg med en gang jeg kjente noe.... det var kl 05.35 snuppa kom kl 08.02, hadde 6 cm åpning når jeg kom inn.

Nummer to ble startet......

Nummer tre hadde 8-9 cm når jeg kom inn.... fødselen tok totalt 3 timer men hadde pause i 1,5 time.....

Med førstemann fikk jeg kjeft av jordmor for at jeg ikke hadde kommet før, men hvordan skulle jeg klare det da?? lå jo å sov.....

Skrevet

Våkna kl 2 om natta med vonde rier. Var på sykehuset kl 4. Og hadde da 7 cm åpning. Snuppa var ute 06.24. Alt gikk fort.:o) Er førstegangs..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...